Creatie & Campagnes

Diesel komt met anti-Trump-boodschap in wereldwijde campagne

Redactie | 14 februari 2017, 16:26

Diesel - make love, not walls

Nederlands bureau Anomaly Amsterdam maakt grootste Diesel-actie ooit

Modemerk Diesel komt met duidelijke anti-Trump-boodschap: make love, not walls. Dit doet het merk in een wereldwijde merkcampagne, de grootste Diesel-campagne ooit.

Maatschappijkritiek

Met de campagneboodschap geeft het merk commentaar op de maatschappij. Volgens Diesel is er veel te veel haat en verdeeldheid. In de campagne draait het om ‘liefde, moed en rebellie’. Renzo Rosso, oprichter van Diesel: ‘We moeten de ballen hebben om barrières te doorbreken, juist op het moment dat angst de wereld verdeelt met muren.’

Anomaly en LaChapelle

Anomaly Amsterdam maakte de campagne samen met fotograaf David LaChapelle. Deze fotograaf maakte in 1995 al controversieel campagnebeeld voor Diesel van : een van de eerste grote reclamecampagnes waarin een homostel centraal stond.

De nieuwe merkcampagne start op Valentijnsdag, de dag van de liefde. In de video zie je veel felle kleuren en mensen uit diverse culturen. In het begin van de film staat er een muur tussen de mensen. Op het moment dat ze de muur neerhalen, vallen ze elkaar in de armen en vieren feest. Amp.Amsterdam verzorgde de muziek: een energieke remix van ‘Higher Love’ door de Deense singer-songwriter Alex Vargas.

Invloed van creativiteit

Engin Celikbas (Anomaly Amsterdam): ‘Diesel is van oudsher rebels. Het merk is niet bang om actief deel te nemen aan wereldwijde discussies. Diesel kijkt niet toe, maar geeft zelf actief vorm aan onze cultuur. Ze laten zien welke invloed creativiteit kan hebben.’

‘Bij Diesel zijn we anti-haat en we willen juist nu dat de wereld dat weet’, zegt Nicola Formichetti (artistic director). ‘Als we een samen een toekomst willen bouwen, zijn liefde en saamhorigheid onmisbaar.’

Credits:

Riccardo Bellini - Global CMO Diesel
Giada Gheno - Global Head of Advertising, Media & Product Marketing Diesel
Nicola Formichetti - Artistic Director Diesel
Jacob Wildschioedtz - Creative Director Diesel

Bureau: Anomaly Amsterdam
Executive creative directors: Martin Ginsborg en Lars Jorgensen
Creative directors: Chris Adams en Ross Cavin
Bureau producent en Post Producer: Julia Llamas
Production Co.: CXA and Maavven
Photographer/Director: David Lachapelle
DoP: Fredrik Jacobi
Production design: Annie Sperling
Executive Producer(s): Steven Pranica, Coleen Haynes
Editor: Govert Janse
Post Production Company: The Moving Picture Company Ltd.
Muziek: Amp.Amsterdam

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Harry Wasseveld

(15 februari 2017, 9:23)
Prachtig! Past helemaal bij het merk Diesel. Al eerder campagnes gehad waarbij conventies worden verbroken (Be Stupid campagne).
Diesel toont weer haar rebelse karakter (Archetype Rebel van Jung) en prikkelt mensen om na te denken! Ben benieuwd welke tongen dit losmaakt!
Avatar

Ton Rombout

(15 februari 2017, 9:40)
Welke tongen dit losmaakt dat weten we wel. Maar het geeft moed.
Avatar

Jan Bennink

(15 februari 2017, 9:43)
Trump aanpakken... Zo revolutionair en rebels! Gaaf man.
Avatar

Willem-Albert Bol

(15 februari 2017, 14:06)
@Jan... klopt dat het niet perse vernieuwend is. Maar past wel goed bij merk en kan de (over-the-top) executie wel waarderen. Als Diesel helpt met overweging en voorkeur van hun doelgroep: mission accomplished.
Avatar

Henk Angenent

(17 februari 2017, 10:23)
Nou, prachtig hoor. Ik ga meteen een Diesel spijkerbroek kopen.

Gerelateerde items Diesel Anomaly Amsterdam Amp.amsterdam

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs