Premium

Dinand Woesthoff roept op tot protest tegen buitenreclame voor webcamsex Bobbi Eden

Stichting Reclame Code meldt dat de eerste officiële klachten binnendruppelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse zanger Dinand Woesthoff maakte zich vanmorgen op twitter kwaad om een buitenreclame-uiting die hangt op het bekende &;vis-object&; langs de A4 van Clear Channel Hillenaar. Het gaat om reclame voor webcamsex, aangeprezen door pornoster Bobbi Eden.

Woesthoff op twitter: &;Webcamsex.nl met Bobbi Eden in volle glorie... wie gaat dat uitleggen aan alle kleine kinderen? Is dat waar we naartoe gaan? Dat het allemaal niets meer uitmaakt, zolang er maar betaald wordt?&; Woesthoff vervolgt: &;Hoe kan het zijn dat wij als ouders van jonge kinderen moeten gaan uitleggen wat webcamsex is nav van een billboard langs de snelweg?&;

De zanger vindt het krom dat hij zich op zijn tenen moet lopen om aan de eisen van de Reclamecodecommissie te voldoen bij het reclame maken voor de kinderboekpersonages Woezel en Pip (een creatie van zijn overleden vrouw Guusje Nederhorst). Woesthoff: &;Maar webcamsex is klaarblijkelijk geen probleem? Wie legt het even uit?&;

Woesthoff vindt ook dat Clear Channel zijn verantwoordelijkheid moet nemen: &;Wat een belachelijke onverantwoordelijke positie nemen jullie in met jullie webcamsex reclame op de A4.&; Hij roept zijn volgers op om contact op te nemen met Clear Channel: &;Ben je het met me eens? Stuur dan iid een klacht en bel gelijk ook even naar Clearchannel voor wat educatief moreel besef.&;

De woordvoerster van de Stichting Reclame Code, Margot Bary, zegt dat er veel reuring is ontstaan naar aanleiding van de oproep van Woesthoff. &;De eerste klachten zijn al binnen&;, zegt zij. Volgens Bary wordt er wanneer er veel soortgelijke klachten binnenkomen, één wordt uitgezocht, die representatief is voor het geheel. Overigens wordt er geen extra gewicht gegeven aan een klacht wanneer die (veel) vaker wordt ingezonden, zegt Bary. Het duurt volgens haar zeker &;een aantal weken&; voordat de RCC een uitspraak doet naar aanleiding van de klacht(en).

De woordvoerster van Clear Channel Hillenaar, Ellen de Groot, zegt dat het totnogtoe nog wel meevalt met het aantal telefoontjes naar aanleiding van de oproep van Woesthoff. &;Het is nog op één hand te tellen. Daarnaast hebben we een stuk op tien mailtjes ontvangen.&; De Groot zegt dat Clear Channel nooit oordeelt over de inhoud van reclame-uitingen, maar dat al het campagnemateriaal dat wordt aangeleverd altijd door het management team wordt getoetst aan de regels van de Reclame Code Commissie: &;Dat team beoordeelt onder andere of het materiaal niet in strijd is met de goede zeden. In deze zaak is dat niet het geval, vandaar dat wij hebben gekozen om het materiaal te plaatsen.&;

 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie