Merk & Strategie

Dove laat vrouwen met indringend experiment zien dat schoonheid een keuze is

Jasper Mulder, redactie | 7 april 2015, 15:32

Nieuwe video is een onderdeel van #ChooseBeautiful-campagne.

Een experiment en nieuwe video van Dove herinnert vrouwen eraan dat schoonheid een keuze is die ze zelf maken. 

Het merk dat deze boodschap al langer centraal stelt in zijn communicatie - en desondanks schoonheidsbevorderende middeltjes blijft verkopen - liet voor het onderzoekje vrouwen in San Francisco, Shanghai, Delhi, Londen en Sao Paulo kiezen welke ingang ze in een winkel namen: die voor mooie vrouwen, of de ingang voor gemiddelde vrouwen.  Wat er in de clip gebeurt, laat volgens Dove zien hoe de meerderheid van de vrouwen denkt over haar uiterlijk - de meesten kozen de &;gemiddelde&; ingang.

De video is een onderdeel van Dove&;s -campagne die vrouwen aanmoedigt om voor hun schoonheid te kiezen. Het is een vervolg op de -campagne op Twitter die eveneens ging over vrouwelijk zelfvertrouwen en negatieve tweets.

De succesvolste campagnevideo uit de Dove-serie is Sketches, de meest gedeelde commercial ooit die viral ging in 2013.

 

Over de auteur

Jasper Mulder
Journalist voor CommunicatieOnline, MarketingOnline, Adformatie.nl en de bijbehorende magazines. Lees meer over Jasper Mulder

Reacties op dit artikel (2)

Comment author avatar
Avatar

Anonymous

(7 april 2015, 18:17)
Ja ja ja ja ja, tuurlijk tuurlijk tuurlijk, maar: heel goed!
Avatar

Rutger Kerstiens

(8 april 2015, 20:26)
Ze dragen de je-bent-mooi boodschap al zó lang uit, dat deze marketing strategie door zijn consistentie wat mij betreft geloofwaardig is geworden.

Gerelateerde items Dove schoonheid

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs