door Nils Adriaans, redactie | 28 januari 2014, 14:26 in Creatie & Campagnes Media
Dutch Digital Design Creatie

Dutch Digital Design: speciale editie Creatie

Adfo Group gaat een speciale editie van het vakblad Creatie uitgeven, die in het teken staat van Dutch Digital Design. De tweetalige uitgave draait om het allerbeste interactieve en digitaal design uit Nederland.

Aanleiding voor de uitgave is de blogpost van Bert Hagendoorn op Adformatie die veelvuldig gedeeld werd. Adfo Groep gaat de editie maken met inhoudelijke steun van een aantal bureaus, die daarmee lid van de redactieraad zijn: Achtung, MediaMonks, Tribal & DDB Amsterdam, Code d’Azur, Born05, Digitas LBi, Mirabeau, Isobar, TamTam, Momkai en Fabrique. De beste creatieven van deze bureaus gaan binnenkort om tafel met de redactie om het magazine samen te stellen, dat volgens planning in april verschijnt. Chef redactie is Nils Adriaans, hoofdredacteur is Astrid Prummel en Bert Hagendoorn is gasthoofdredacteur.

Bert Hagendoorn: ‘Doel van het tweetalige blad is iets bij te dragen aan het besef dat in Nederland Dutch Design waardig digitaal werk gemaakt wordt, dat we dit moeten “vieren” en dat we meer moeten samenwerken om onszelf daarmee op de kaart te zetten. Ook in het buitenland, waar ons digitaal design werk minder bekend is.’

Het blad komt terecht bij de abonnees van Creatie en (internationale) relaties. Een fraai statement van 68 pagina’s met artikelen over inspiratie, ontwikkelingen, awards, recruiting, educatie, politiek en discussie, dat ertoe bijdraagt de digitale kant van de Nederlandse creatieve industrie extra op de kaart te zetten.

Deze speciale Creatie wordt opgevolgd door events die inhaken op het nummer: 22 mei vindt een event over Dutch Digital Design plaats in Pakhuis de Zwijger, in juni vindt de Marcom beurs plaats waar een podium voor bureaus komt.

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Dutch Digital Design Creatie

Blijf op de hoogte

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs