Premium

Duval Guillaume en 100% Halal maken eerste Coolblue-commercial

Coolblue komt na 15 jaar dan toch met tv-commercial.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Coolblue zendt vanavond zijn allereerste tv-spot uit, gemaakt door Duval Guillaume en 100% Halal. Het bedrijf heeft in de afgelopen 15 jaar nauwelijks in reclame geïnvesteerd, maar ging nu toch overstag: ‘We zijn de afgelopen jaren keihard gegroeid door mond-tot-mond-reclame,’ zegt Pieter Zwart, oprichter en directeur van Coolblue. ‘Nu is het tijd om nóg harder te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: áls mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen.’

Waarom het zo lang heeft gewacht met televisiereclame? &;Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken. Dan moet je wél heel zeker weten dat al de beloftes die je doet, kloppen. Ook als er opeens - bovenop een toch al snelle groei - nóg meer klanten bij komen. "Zaterdag besteld, zondag in huis", bijvoorbeeld, durven we nu met vol vertrouwen op tv te schreeuwen,&; aldus Zwart.

Credits
Client: Coolblue
Contact(s) client: Nick Lenten, Joost Bakker, Eva Nooitgedagt

Agency: Duval Guillaume
Creative Director(s): Katrien Bottez, Geoffrey Hantson
Art Director: Tim Schoenmaeckers
Copywriter: Niels Sienaert
Account Director: Patrick Clymans
Account Manager: Jochen Van Lysebettens
Strategic Director: Piet Wulleman
Head of Digital: Kris Hoet
Studio: Bart Janvier
Agency Producer: Marc Van Buggenhout

Director: Nils Gerbens
Production Company: 100% Halal
Producer: Bo Polak
Executive Producer: Hein Scheffer
Post-Production: Captcha
Soundmix: FC Walvisch
Soundlogo: Roundhouse

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie