Eerste printnummer Saar komt deels door crowdfunding tot stand

Er komt een 'try-out blad' in een oplage van 40.000 exemplaren.

Saar is een online magazine voor vijftigplus vrouwen, van Snippet Media. In juli begon de uitgever met een actie voor het eenmalige blad. Een paar duizend lezers hebben 5,95 euro overgemaakt en zo vast hun eerste nummer besteld. Daarmee werd de komst van het magazine mogelijk gemaakt door de lezers zelf.

Het was de bedoeling dat er vooraf 10.000 exemplaren zouden worden verkocht om de begroting helemaal rond te krijgen. Dat is nog niet gehaald. Maar door een samenwerking tussen Abonnementenland, Aldipress, Corelio en JAN magazine kan het magazine nu toch gemaakt worden.
  
Het nummer verschijnt 14 november in een oplage van 40.000 exemplaren.



Barbara van Erp: 'Het is voor het eerst dat wij als online uitgeverij geld vragen aan onze lezers. We zijn dan ook heel erg blij dat er zoveel vrouwen bereid waren om geld over te maken voor een blad dat pas over een maanden zou verschijnen.

Als de losse verkoop een succes wordt, overweegt Snippet Media Saar vanaf 2018 vier keer per jaar in print te verschijnen.

De online titel voor vijftigplus vrouwen won vorig jaar de Mercur voor Lancering van het Jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie