Eerste wereldwijde en interactieve bioscoopspot vraagt aandacht voor klimaatdoelen

Bioscopen in meer dan 30 landen, waaronder Nederland, vertonen vandaag dezelfde bioscoopcommercial op het witte doek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gaat om een wereldwijde primeur. De bioscoopbezoeker kan daarnaast via een mobiele app interactie met het grote witte doek activeren en zo exclusieve content ontdekken op zijn smartphone.

De campagne is een initiatief van SAWA (Screen Advertising World Association) en heeft als doel de 17 Global Goals voor duurzame ontwikkeling van de Verenigde Naties onder de aandacht te brengen door in 7 dagen tijd 7 miljard mensen te bereiken.

Scenarist Richard Curtis (van onder meer Bridget Jones’s Diary, Love Actually) en Sir John Hegarty hebben samen met productiehuis Aardman Animation een animatiecommercial gemaakt. In de commercial nemen grappige dierenfiguren het roer  tijdelijk over van de VN-leiders. Michelle Rodriguez leent haar stem aan de lama in de hoofdrol en Liam Neeson vertolkt de voice-over. De soundtrack komt van Peter Gabriel.

Wereldleiders
Met de 17 Global Goals willen de Verenigde Naties armoede, ongelijkheid en klimaatverandering uit de wereld helpen. Vandaag komen 193 wereldleiders in New York bijeen om het belang van de  Global Goals te onderschrijven.

Ook beroemdheden als Ashton Kutcher, Jennifer Lawrence en Stephen Hawking hebben aandacht voor een van de 17 doelen en sporen bioscoopbezoekers aan hetzelfde te doen. Dit kan door via de Global Goals app een selfie te nemen van je favoriete doelstelling en dit te delen op sociale netwerken met de hashtags EVERYONE.

De app is te downloaden in de app store. 

;Behind The Scenes&; of the First Ever Global Cinema Ad

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie