Creatie & Campagnes

‘Embassy of Dutch Creativity’ tijdens Cannes Lions 2015

Redactie | 1 juni 2015, 7:52

De organisaties ADCN, DDA, Dutch Digital Design, IAA Nederland, Orange Lions en Vea werken samen om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival 2015.

Donderdag 25 juni komen zij vlakbij het Palais des Festivals de ‘Embassy of Dutch Creativity’ met een programma om het beste werk en talent uit Nederland te delen met internationale opdrachtgevers, talenten en media. Doel van het initiatief is om Amsterdam en Nederland nog beter te profileren als ‘creative capital’ in de internationale pers en om internationale accounts en talenten naar Nederland te halen.

Economische groei van de Nederlandse creatieve industrie, specifiek de advertising en design sectoren, is afhankelijk van nieuwe opdrachten uit het buitenland. Veel creatieve bureaus groeien internationaal en internationalisering staat hoog op de agenda van het Topteam Creatieve Industrie. Amsterdam wil de concurrentiepositie verder versterken. Daar is ondernemerschap en samenwerking tussen verschillende organisaties, bureaus en disciplines voor noodzakelijk. De lang gekoesterde wens om een creatieve handelsmissie te starten is daarom door de verschillende organisaties omarmd en opgepakt.

Het inhoudelijk programma van de ‘Embassy’ bestaat uit inspiratie- en netwerksessies met internationaal toptalent, potentiele business partners, marketingdirecteuren uit het buitenland en de internationale pers. Het programma wordt verzorgd door ‘ambassadeurs’, de creatief directeuren van de deelnemende bureaus. In de ochtend is er een Talent Breakfast, in de middag een CMO Lunch en in de avond een Partner Dinner. Via speeddating en presentaties wordt het verhaal en DNA van Nederland en Amsterdam als creatieve hub en het beste werk en talent uit Nederland gedeeld.

De activiteiten zijn in een tot Nederlands paviljoen omgetoverde tent op de boulevard vlakbij het Palais des Festivals. De ‘Embassy’ maakt gebruik van de locatie en faciliteiten van IAA Global, dat op initiatief van IAA Nederland voor het eerst officieel aanwezig is op het Cannes Lions Festival, met een internationaal programma voor kennisuitwisseling en netwerken voor verschillende landen. De Nederlandse dag krijgt een Amsterdamse uitstraling.
De activiteiten maken officieel onderdeel uit van het Cannes Lions festivalprogramma en krijgt de benodigde steun vanuit het Cannes Lions netwerk. Er wordt op locatie ook content gemaakt voor IAA TV, Live from Cannes, en voor andere binnenlandse en buitenlandse mediapartners.

Aan het programma van de ‘Embassy’ neemt een diverse groep internationaal georiënteerde merken en prijswinnende creatieve bureaus uit Nederland deel, waaronder 123RF, Achtung!, Adobe, BSUR, Caviar, Code d&;Azur, Dawn, Digitas LBi, Hazazah, Heineken, INDG, Indie, Made For Digital, MediaMonks, Minivegas, N=5, Ogilvy, Stichting Tick, Superhero Cheesecake, SuperHeroes, Tam Tam, The Ambassadors, UM Studios, VBAT, WeFilm en Yune. De organisatie is nog in gesprek met een aantal bureaus en partners. Op dit moment is er nog beperkt ruimte voor participatie in de Embassy of Dutch Creativity. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Kyra Roest via .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Embassy of Dutch Creativity Cannes

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs