Erik-Jan Gelink vertrekt bij Sanoma

Vertrek hoogste commerciële baas is het gevolg van 'verschil van inzicht over het te voeren commercieel beleid'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zojuist is bekend gemaakt dat Chief Commercial Officer (CCO) Erik-Jan Gelink afscheid neemt van Sanoma Media Nederland. Gelink draagt zijn werkzaamheden over en verlaat het bedrijf per 1 april.

Beide partijen zeggen het verschil van inzicht te betreuren, maar staan achter de beslissing om uit elkaar te gaan. Ceo Peter de Mönnink : ‘We bedanken Erik-Jan voor zijn inzet en bijdrage aan onze salesafdeling. We wensen hem het beste voor de toekomst.’

Gelink: ’Ik heb met veel plezier samen met mijn salesteam gewerkt aan de implementatie van de plannen die ik in een eerdere fase als adviseur voor Sanoma heb gemaakt. Daarnaast was het inspirerend om aan de verdere ontwikkeling van onze klanten en business partners te mogen werken. Voor de toekomst geef ik er echter de voorkeur aan mij te richten op een nieuwe, nog nader in te vullen carrièrestap.’

Gelink is nog geen jaar actief geweest in zijn functie als hoogste commerciële baas bij Sanoma Media Nederland. Hij van Deloitte Consulting, directeur Strategy & Operations. In die hoedanigheid had hij een jaar voor Sanoma Media Nederland gewerkt in het kader van strategische projecten. Daarvoor gaf hij leiding aan commerciële afdelingen bij ondere andere TMG, PcM Uitgevers, UPC, KPN en Digitenne.

Vorige week werd overigens bekend dat Sanoma Esther Hendriks  als media strategy director. Zij gaat direct grote klanten bedienen als Unilever en vervult daarmee een nieuwe rol binnen Sanoma/SBS.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie