Flow Tijdschrift van het Jaar, Harper’s Bazaar beste lancering

Zeven Mercurs plus een Mercur d’Or werden vanavond uitgereikt in de Kromhouthal in Amsterdam.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Flow (Sanoma) werd gekroond tot Tijdschrift van het Jaar. Volgens de jury is Flow een doorslaand succes en een triomf voor print. ‘De liefde voor papier spat in vrolijke varianten van de pagina’s spat en de oplage van Flow vertoont nog steeds een groeicurve, ook in het buitenland’.

‘Flow lijkt nog steeds nergens op. Dat karakteristieke zinnetje staat nog altijd fier overeind en staat symbool voor het onderscheidend vermogen. In stijl. In inhoud. In herkenbaarheid in het volle tijdschriftenschap. Intussen kopiëren steeds meer magazines de Flow-formule, maar dat ervaart het nog altijd kleine kernteam alleen maar als aanmoediging.’

Lancering van het Jaar
Het in oktober geïntroduceerde Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands) werd Mercur Lancering van het Jaar. De jury roemt redactionele kwaliteit en artistieke vormgeving van Harper’s Bazaar. ‘Goed gedaan, tot in detail, over elk woord is nagedacht. Gepositioneerd in de internationale traditie van het modeblad is het een echt Nederlands magazine met inspirerende mode en intelligente reportages voor stijlvolle vrouwen. De redactie speelt subtiel met de rijke geschiedenis van het magazine.’

De Mercur d’Or/LOF-Prijs
De Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften was voor vtwonen (Sanoma) De jury: ‘In een halve eeuw is vtwonen (Sanoma) uitgegroeid tot woonautoriteit: smaakmaker én stijlmeester ineen. Binnen een ijzersterk crossmediaal concept fungeert het veelzijdige woonmagazine nog altijd als herkenbaar uithangbord. De jury was unaniem: vtwonen komt de Mercur d&;Or/LOF-Prijs voor Publiekstijdschriften toe.’ 

De andere Mercurs:
Printing Mercur Hoofdredacteur van het Jaar
Thomas Hendriks – Quest (G+J Media)

Mercur Innovatie van het Jaar
100%NL Magazine (100%NL Magazine) - Business Club

Mercur Tijdschriftreportage van het Jaar
Vrij Nederland – Rem Koolhaas (Weekbladpers Media)

Mercur Artdirection van het Jaar
Happinez (Weekbladpers Media)

Mercur Marketingactie van het Jaar
Vogue – Vogue Fashion’s Night Out (G+J Media)

De Mercursjury 2014:
Juryvoorzitter Marianne Zwagerman (innovatiestrateeg/schrijver), Jan Heemskerk (onder andere ex-hoofdredacteur Playboy, nu onder meer creatief directeur bij FHM), Jaap Biemans (artdirector van Volkskrant Magazine), Arendo Joustra (hoofdredacteur Elsevier), Linda Boks (ceo van mediabureau ZenithOptimedia), Lily Martens (onder andere ex-hoofdredacteur bij ELLE, nu onder meer &;facilitator van veranderprocessen&;), Lidewijde Paris (directeur van de uitgeverijen Nieuw Amsterdam en Wereldbibliotheek) en Harriët Schrier (algemeen secretaris van de Groep Publiekstijdschriften) bewaakt de procedure. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie