Forse omzetgroei Nederlandse digitale bureaus in 2013

De omzet van digitale bureaus steeg vorig jaar met gemiddeld 16 procent naar 322 miljoen euro. In 2012 was dat nog 9 procent. Verder wordt er steeds vaker gekozen voor een langere strategische samenwerking met een bureau.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit cijfers die branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA, voorheen bekend als PIBN) vandaag bekendmaakte van het jaarlijkse kengetallenonderzoek.

Aan het onderzoek namen 66 van de 69 leden deel. De leden noteerden gemiddeld een winstgevendheid van circa 8 procent van hun omzet. Verder steeg het aantal fte’s in dienst naar 3.180. Dat is een plus van 8 procent ten opzichte van 2012.

In 2012 was de gemiddelde omzetgroei nog 9 procent en de gezamenlijke omzet 230 miljoen euro. 

Uit de cijfers blijkt dat de gemiddelde projectomvang in 2013 steeg met ruim 16 procent. De gemiddelde projecten zijn gestegen met 13,5 procent, waarbij het aantal kleine projecten met 15,4 procent steeg en grote projecten met 19,9. 

De DDA meldt tot slot dat ook de verwachtingen voor 2014 gunstig zijn: door de aanhoudende marktvraag vertrouwen de leden op verdere groei.

Zie ook het commentaar van bestuurslid Adjan Kodde:


 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie