Fusie Publicis en Omnicom van de baan

Publicis en Omnicom krijgen de grootste fusie in de reclamehistorie niet rond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In een gezamenlijk persbericht geven Omnicom en Publicis als reden voor het onverwachts beeindigen van de megadeal: &;moeilijkheden de deal rond te krijgen binnen een redelijke tijd.&; en bekend was dat er problemen waren met .

Toch verwachtten zelfs de meeste beduchte concurrenten dat de Publicom er wel zou komen. WWP-topman Martin Sorrell zei enkele weken geleden al dat hij Publicom pas in 2015 zag starten, maar dat hij wel verwachtte dat het rond zou komen. Deze hordes bleken te hoog. 

Topmannen Maurice Lévy van Publicis Groupe en John Wren van Omnicom Group zeggen in een statement: &;De uitdagingen die we nog moesten overwinnen, plus het trage proces, creeerden een niveau van onzekerheid dat ongustig was voor beide groepen en de werknemers, klanten en aandeelhouders. We hebben dus besloten onafhankelijk van elkaar verder te gaan. We blijven, natuurlijk, concurrenten, maar houden groot respect voor elkaar.&

Voor de Nederlandse bureaus die onder Omnicom en Publicis vallen betekent het afbreken van de deal dat een aantal mogelijke scenario&;s die werden besproken - zoals het samengaan van grote bureaulabels als FHV en Publicis - van tafel gaan. 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie