Premium

Grazia en Marie Claire blijven vooralsnog bij Sanoma

Sanoma behoudt Grazia en Marie Claire, twee titels die onder ‘strategische heroriëntatie’ staan, omdat de licentiehouders de uitgever aan het nog doorlopende contract houden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat melden goed ingevoerde bronnen aan Adformatie.

De licentiehouders zouden bij Sanoma aan de bel hebben getrokken en hebben geëist dat de uitgever de contracten uitdient, op straffe van een boete.

Omdat de vrouwenglossy’s moeilijk verkoopbaar zijn, zou Sanoma nu hebben besloten de contracten van Grazia en Marie Claire uit te dienen. Het is niet bekend hoe lang die contracten nog doorlopen.

Sinds eind oktober vorig jaar staan de vrouwenglossy’s Marie Claire, Grazia, Beau Monde en Nouveau te koop, of zoals Sanoma het noemt ‘onder strategische heroriëntatie’. Voor Beau Monde en Nouveau is sowieso geen plaats meer in Hoofddorp. De deadline voor verkoop van die twee titels dringt.

De glossy’s zijn de laatste printtitels die nog in de etalage staan van de 32 die Sanoma vorig jaar in de etalage zette. gingen negentien tijdschriften naar New Skool Media, in juli werd het mannencluster met Playboy, Nieuwe Revu en Panorama aan Pijper Media .

Sanoma geeft Grazia uit onder licentie van het Italiaanse uitgeefhuis Arnoldo Mondadori Editore. Marie Claire is eigendom van het Franse Groupe Marie Claire.

Sanoma-woordvoerster Mariëlle Paul reageert: ‘Alle titels van het glossy cluster staan onder strategische heroriëntatie. Zodra we hierover meer kunnen melden, zullen we dat ook doen. Tot die tijd geven we geen commentaar.’

.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie