Creatie & Campagnes

Greenpeace lanceert klimaatcampagne ‘Beste Mark’

Sander Beekman, redactie | 10 november 2015, 16:45

Nederlandse burgers wijzen Mark Rutte op het nakomen van eerder gemaakte klimaatafspraken

tekent voor de realisatie van de campagne.

In 2013 beloofde minister-president Mark Rutte fors in te zetten op energiebesparing en hernieuwbare energieopwekking, maar twee jaar later staat Nederland nog steeds onderin de .

Terwijl de politiek achterblijft, komen steeds meer Nederlanders zelf in actie voor het klimaat. Van het reizen per trein tot het eten van minder vlees. ontwikkelde op dat inzicht een campagne, waarin Nederlanders hun actie koppelen aan een boodschap voor Mark Rutte. In plaats van protesteren, kiezen ze voor inspireren en wijzen ze de politiek op zijn verantwoordelijkheid.

De campagne wordt in aanloop naar het van de Verenigde Naties gelanceerd met commercials en printuitingen op radio, televisie en internet. Alle uitingen verwijzen naar , waar mensen kunnen kiezen uit verschillende afspraken om op hun eigen manier een bijdrage te leveren aan het klimaat.

De eerste campagne-uitingen zijn vanaf 9 november te zien:

Credits
Greenpeace:
Ilona van den Ouden, Faiza Oulahsen, Joost Hosman, Leon Varitimos
KesselsKramer:
Creatie: Gijs van den Berg & Rufus Ketting
Strategie: Matthijs de Jongh
Productie: Pieter Leendertse, Jaap Hermans
Regie: Gijs van den Berg
Edit & postproductie: De Grot
Radio: Soundcircus

Over de auteur

Sander Beekman
Stukjestikker en filmmaker voor team Adformatie, met een focus op creatie en (online) campagnes. Lees meer over Sander Beekman

Reacties op dit artikel (1)

Comment author avatar
Avatar

christa zwaanenburg

(11 november 2015, 20:35)
de spot met het bad "wassen in koud water" is natuurlijk een onzinnige. Voor het maken van ijsklontjes is behoorlijk wat energie nodig.

Gerelateerde items Kesselskramer Greenpeace

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs