door Susanne van Nierop, redactie | 17 januari 2014, 12:21 in Creatie Merk
Reclamegasten Peter Hamelinck

Hamelinck: 'Creatief moet juist afstand tot een merk hebben'

Video - Peter Hamelinck (nu Y&R) is er na zijn ervaring bij G-Star van overtuigd dat creatieven in dienst van een merk meestal niet tot hun recht komen.

In de nieuwe Reclamegasten interviewt Elian Wils (Big Shots) Peter Hamelinck, die recent de overstap maakte van G-Star naar Y&R Amsterdam waar hij samen met Thijs de Boer de creatieve directie voert.

Hamelinck spreekt voor het eerst over zijn overstap en neemt een duidelijk standpunt in de discussie over creatieven die in toenemende mate rechtstreeks voor of in dienst van opdrachtgevers werken. 'Ik denk dat het niet de toekomst heeft. Als creatieven dichtbij de boardroom zitten is dat goed, maar een creatief heeft waarde als hij afstand heeft. Een outsider kan met zijn vuist op de tafel slaan en zeggen: 'dit moeten jullie echt niet doen.''

Hamelinck laat aan de hand van voorbeelden zien wat hem beweegt en inspireert. Bekijk de video (inclusief toegift aan het einde):


 

Reacties op dit artikel (1)

Log in of registreer om reacties te posten
Avatar

Vincent Mispelblom Beyer

(17 januari 2014, 13:32)
http://www.flexfirm.nl

Ook Peter geeft weer een argument waarom topcreatieven niet in dienst moeten gaan bij adverteerders. En dat zullen ze ook helemaal niet gaan doen!
Welke adverteerder kan een topcreatief nou aan zich binden? Op freelance-basis kan dat wel, dat is een heel ander verhaal. Een verhaal dat wél de toekomst heeft...
Maar topcreatieven bij adverteerders... hou toch op!

Gerelateerde items Reclamegasten Peter Hamelinck

Handboek Online Marketing
Praktische lessen om een expert te worden
Whitepapers
Populaire blogs