Heineken komt weer met heuse productreclame: Heineken's Heerlijkheden

De nieuwe campagne speelt in op de toenemende interesse van consument voor speciaalbieren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De laatste echte productreclame van Heineken - jaren geleden alweer - was &;Heerlijk Helder Heineken&;. Dinsdag 17 november komt het biermerk met een nieuwe productcampagne: Heineken&;s Heerlijkheden. Daarin wordt de focus op de kwaliteit van het bier gelegd. De productcampagne is een toevoeging op de internationale themacampagnes zoals &;Open your world&;, geen vervanging. De productcampagne wordt mogelijk wel naar een aantal andere landen uitgerold. 

Heerlijk Helder Revival
De Heineken Heerlijkheden - zo legt Heineken uit - zijn gebaseerd op &;de eigenschappen van Heineken bier die de smaak zo uniek maken&;. Heineken benoemd maar liefst 5 heerlijkheden. Dat zijn:

  • Heerlijk Helder
  • Heerlijk Verfrissend
  • Heerlijk Puur
  • Heerlijk Vertrouwd
  • Heerlijk Magisch

Bij elk van deze heerlijkheden heeft Heineken een verhaal dat verteld wordt door Willem van Waesberghe, meesterbrouwer bij Heineken. Bij &;Heerlijk Helder&; - een duidelijke verwijzing naar de beroemde pay-off uit het verleden - vertelt Van Waesberghe bijvoorbeeld over de relatief lange lagering, waardoor Heineken zo helder wordt. Het gaat om een langlopende campagne met een breed scala aan media, zoals out of home, print, social en digital. In een later stadium volgen op de eigen kanalen van Heineken diverse films waarin Van Waesberghe de Heerlijkheden toelicht. In eerste instantie is niet voor televisie gekozen, omdat de Heerlijkheden relatief veel uitleg behoeven. Heineken sluit echter niet uit dat het later met een tv-campagne komt. 

Extra Vers
De campagne Heineken’s Heerlijkheden valt samen met de introductie van het . Heineken zet ook met &;de heerlijk, verfrissende en pure smaak van vers bier&; de kwaliteit van het product uitdrukkelijk in de spotlights. 

Credits
Heineken: Bram Westenbrink, Jacqueline van Faassen, Reinoud Ottervanger en Vincent Blokland
Bureau: TBWA\Neboko
Regisseur: Jacobine van Hellemond
Productiemaatschappij: B&I
Fotografie en bewegende bierbeelden: Marcel Christ

 

Een uitgebreid interview over Heineken&;s Heerlijkheden met Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken, volgt morgen op Marketing Online.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie