Creatie & Campagnes

Hond speelt de hoofdrol in de nieuwste reclame van Volkswagen

Redactie | 12 januari 2017, 13:53

Bureau DDB & Tribal Amsterdam maakt nieuwe VW-reclame

Volkswagen en DDB & Tribal Amsterdam lanceren een nieuwe campagne waarin we zien hoe een vastberaden hond de uitdaging aangaat om een plekje voorin de auto te bemachtigen.

In de reclame zie je een dagje uit van een gezin met hun trouwe viervoeter. De hond probeert de hele dag rechtop te zitten, net als de mensen. En uiteindelijk met succes. Waarop de slotvraag in beeld verschijnt: ‘Een nieuwe Volkswagen. Wie wil daar naar nou niet in zitten?’.

De film zal vanaf 12 januari op TV en online te zien zijn. Daarnaast wordt er in lijn met de film een radiocommercial ingezet.

Niet de eerste hond

Volkswagen is dol op honden, blijkt uit de reclamegeschiedenis. In 2013 speelt dit kleine hondje de hoofdrol in de reclame van DDB & Tribal:

 

In Duitsland speelt een bulldog de hoofdrol:

 

In 2008 zagen we deze:

 

En een paar maanden geleden maakte VW deze online advertentie voor de Polo:

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (16)

Comment author avatar
Avatar

P. Hartevelt

(12 januari 2017, 17:26)
In Duitsland speelt een Engelse buldog de hoofdrol en geen boxer.
Avatar

Purdy

(12 januari 2017, 18:52)
Dit is een bordeaux dog en geen boxer
Avatar

jet

(12 januari 2017, 21:19)
Tv reclame filmpje 12 januari hond in auto wat voor geweldige mooie hond is dat?
Avatar

Jan

(13 januari 2017, 13:05)
Is het geen Broholmer ?
Volgens mij is een Bordeauxdog kleiner.
Avatar

Daffy

(13 januari 2017, 15:26)
Zeker een bordeauxdog. Een reu kan makkelijk 70 kilo wegen. Geweldig ras. ( heb er zelf natuurlijk ook 1 )
Avatar

Carmen

(13 januari 2017, 23:09)
Geniale reclame. Ik heb ook een bordeaux dog, geniale honden, zo veel karakter en humor. Ik vind de rimpels minimaal
Avatar

Emoetje

(14 januari 2017, 8:34)
Hij lijkt wel onwijs veel op onze hond en dat is een Boerboel!!!!!
Avatar

thea olivier

(14 januari 2017, 17:29)
welk hondenras is dit?
Avatar

thea olivier

(14 januari 2017, 17:30)
Tosa Inu?
Avatar

Hessel

(14 januari 2017, 19:34)
Hoe heet het nummer wat er gespeeld wordt met die bulldog hond.
Avatar

Mary van den Brink

(15 januari 2017, 20:31)
Schitterende (en komische) nieuwe reclame voor de VW Passat. Complimenten (opnieuw).
Avatar

Harry Wasseveld

(17 januari 2017, 22:22)
Probeert VW de hond hier ook naar voren te schuiven om weer de associatie met 'betrouwbaarheid' terug te krijgen na al het gedoe rondom de sjoemelsoftware? Wel funny commercial, vooral dat achterovervallen in die klapstoel.
Avatar

Michiel Sijben

(21 januari 2017, 0:24)
Volgens mij is t een tosa inu
Avatar

Loe