ING appelleert aan emoties

Of het nu over voetbal of mobiel bankieren gaat, ING wil vooral emoties oproepen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit weekend lanceerde ING twee nieuwe campagnes: een ter activatie van voetbalsponsoring en een kerstcommercial voor mobiel bankieren. Nederlandstalige muziek is een belangrijk bindend element in de ‘Oranje is’-campagne van ING.

‘Zaterdag’ van Bløf begeleid de voetbalcommercial als aftrap van het komende voetbaljaar. ING is hoofdsponsor van de KNVB en wil laten zien dat het voetbal over de hele linie sponsort. ‘Van het vrouwenvoetbal tot de ballenjongens.’

In de kerstcommercial zet ING het wat dik aan met een cover van Willeke Alberti’s sentimentele ‘Samen zijn’. De film vertelt het verhaal van een jongen die zijn vliegtuig mist. Omdat hij zelf geen nieuw ticket kan betalen, doen zijn vrienden een duit in het zakje zodat hij er met kerst toch bij kan zijn.

Credits

Met liefde 

Bureau: JWT Amsterdam

Creatie: Henk Jantz, Edwin van Kuilenburg (Creatie), Bas Korsten (Executive Creative Director),  

Peter van Vendeloo (Strategie) 

Opdrachtgever: Johan van der Zanden, Louise Meijer (ING)

 

Mobiel Bankieren/Kerst 

Bureau: JWT Amsterdam

Creatie:  Dalischa de Kok, Marijn van der Meer (Creatie), Bas Korsten (Executive Creative Director), Peter van Vendeloo (Strategie)

Opdrachtgever: Johan van der Zanden, Louise Meijer  (ING)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie