ING laat graffiti-artiesten reproducties maken van meesterwerken

Het ING-initiatief 'Oude meesters door nieuwe meesters' levert drie 'pieces' op met een 17e eeuwse allure.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ING, &;trotse hoofdsponsor van het Rijksmuseum&;, brengt een drietal klassieke meesterwerken naar de straten van Amsterdam. De graffiti-kunstenaars Michel Alders (aka Focuz), TelmoMiel en Donovon Spaanstra maakten hun versie van werken van Rembrandt , Frans Hals en Willem van de Velde. De werken zijn te zien in de Warmoesstraat, Haarlemmerstraat en de NDSM-werf.

Met het project ‘Oude meesters door Nieuwe Meesters’ zegt ING aandacht te willen vragen voor de Nederlandse cultuur. In onderstaande korte documentaire zien we de kunstenaars aan het werk. ING: &;In de documentaire wordt het proces getoond waarin de kunstenaars, eeuwen van elkaar verwijderd, tot elkaar komen in vakmanschap, talent en de bronnen van meesterschap.&;

Credits
Client: ING
Verantwoordelijk: Johan van der Zanden, Eline Overkleeft, Marc Smulders
Agency: BrandBase
Creative: Marvin Pupping
Production: Inge Overtoom
Account: Annebel Wegdam
Video: VICE
Artists: NAME gallery

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie