door Redactie Adformatie, redactie | 3 december 2013, 11:03 in Business, Merk
Greypossible Media Republic

INTERVIEW 'Media Republic dicht een gat'

GreyPossible Benelux, onderdeel van WPP, is de nieuwe eigenaar van het creatieve digitale bureau Media Republic.

De twee bureaus werkten de afgelopen maanden al nauw samen en dit heeft geleid tot een formele integratie. GreyPossible Benelux is dit jaar gevormd uit de fusie tussen Grey Amsterdam en Grey Brussel met Possible Amsterdam.

Media Republic werd in 2002 opgericht in Amsterdam door onder anderen Michiel Mol en Bas Verhart. Er werken nu 14 mensen voor klanten als APG, Axe, de Bijenkorf, Bugaboo, DSM, Miele en Philips.

De positionerende gedachte achter het samengaan van de drie labels is dat Grey staat voor merkenkennis, Media Republic voor merk engagement, en Possible voor digitale kennis. Maandag volgt meer nieuws over de overname van Media Republic.

We vroegen Doeke de Steur, managing director van MediaRepublic naar de achtergrond van de overname.

We vroegen Patrick Joore, CEO van Grey Possible Benelux en Doeke de Steur, managing director van MediaRepublic, naar de achtergrond van de overname.

Stond het water Media Republic aan de lippen?

Doeke: ‘In tegendeel. Juist in het licht van onze grote expansiedrift en internationale ambities waren we met MediaRepublic op zoek naar een sterke partner.  De samenwerking met Grey Possible was al langere tijd geleden ontstaan en de labels bleken elkaar goed aan te vullen.’

Patrick: ‘Media Republic was al vaker betrokken bij internationale pitches en bleek dan wel de creativiteit en expertise te hebben, maar nog niet de slagkracht om zulke klanten te kunnen bedienen. Wij waren met Grey Possible juist op zoek naar een ideale partij om ons bedrijf aan te vullen.’

Eerst Blutarsky, daarna Possible en nu Media Republic. Niet een beetje veel veranderingen?

Patrick: ‘Het is een dynamische periode geweest, maar het verloop was eigenlijk heel logisch. Uiteindelijk is het altijd het plan geweest om de gewenste expertise van verschillende labels in Grey Possible Benelux samen te brengen.’

Doeke: ‘Met die uitbreidingen wordt ingezet op een bredere versterking op verschillende fronten, vooral op het digitale vlak. Media Republic is voor Grey Possible de ideale middle man. Waar Grey vooral voor merken staat en Possible voor techniek en data, dicht Media Republic het gat daartussen.’

Hoe gaat de taakverdeling er na de overname uitzien?

Doeke: ‘Patrick blijft CEO van Grey Possible, ik word als Business Director Benelux commercieel verantwoordelijk. Verder blijven we gewoon aan Grey London rapporteren.’

Moeten ten gevolge van de overname mensen vertrekken?

Doeke: ‘Nee. Media Republic bengt 14 mensen mee en er hoeven gelukkig nergens mensen uit. In totaal werken bij Grey Possible Benelux na de overname 42 mensen.’

Patrick: ‘Zoiets is natuurlijk een heel complex proces dat heel wat voeten in de aarde heeft, maar zoals het heeft uitgepakt, lijkt het een overname uit het boekje te worden.’

Hoe zit het met conflicting business tussen de drie labels?

Doeke: ‘Daar is eigenlijk geen sprake van. Qua klanten zitten we elkaar niet in de weg. De labels hebben elk een eigen expertisegebied en zullen elkaar vooral aanvullen en het aanbod van Grey Possible Benelux alleen maar completer maken.’

Patrick: ‘Er zijn altijd punten van overlap waar vooraf goed naar gekeken moet worden en waar je dan de beste oplossing voor moet bedenken. Die hebben we gelukkig in alle gevallen gevonden.’

Komt er nu even rustig vaarwater voor Grey Possible Benelux of zit er nog iets in de pijplijn?

Patrick: ‘We gaan nu zeker even voor rustiger vaarwater. We zijn blij met deze match en hoe het allemaal heeft uitgepakt, maar na de hectiek van de afgelopen tijd zijn we er ook wel een tijdje klaar mee. Geloof me.’

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Greypossible Media Republic