Media

IPG Mediabrands Nederland neemt contentmarketingbureau Yune over

Maarten Hafkamp, redactie | 5 januari 2017, 6:42

De overname is per direct.

IPG Mediabrands Nederland is eigendom van Interpublic Group en de mediaholding van de bureaus UM, Initiative en Traffic4u. Pablo van den Berg en Robert Doggers richtten Yune in 2007 op. Het bureau is begonnen als videoproductiebureau en in tien jaar tijd uitgegroeid tot een groot full-service contentmarketingbureau. 

Volgens Pablo van den Berg kiest Yune voor aansluiting bij de mediaholding omdat ‘de visie van het bureau is dat het maken van content en de distributie ervan als een geheel benaderd moet worden. Met de stap die Yune nu maakt zijn we nog beter in staat hier invulling aan te geven.’

Met de samenwerking binnen IPG Mediabrands Nederland verwacht hij dat Yune in zijn dienstverlening sterker komt te staan als het gaat om mediadistributie. ‘Daarnaast worden data en onderzoek steeds belangrijker binnen het vakgebied contentmarketing. Met IPG Mediabrands kunnen we ook hiermee een belangrijke stap voorwaarts maken. Andersom gaan wij het domein contentcreatie en productie binnen IPG Mediabrands verder vormgeven.’ 

Vlnr Diederik Breijer, Robert Doggers en Pablo van den Berg

Zelfstandig
Yune – met 33 medewerkers en gevestigd in Amsterdam - wordt een zelfstandig onderdeel van IPG Mediabrands. Van den Berg en Doggers blijven leiding geven aan het bureau. Binnen IPG Mediabrands is er het socialmediabureau Spring Creek. Dat blijft gewoon bestaan met de komst van Yune. 

Hoe de samenwerking binnen de holding verder wordt vormgegeven, kan Van den Berg nog niet zeggen. ‘De toekomst gaat dat uitwijzen. Op dit moment is het prioriteit dat we de integratie optuigen en onderdeel gaan worden van de groep.’ 

‘Audiovisuele content groeit heel hard’
Diederik Breijer (CEO IPG Mediabrands Benelux) licht de overname toe: ‘Door de digitalisering zien wij dat adverteerders contact en interactie met hun eigen klanten en potentiële klanten steeds vaker via hun eigen digitale kanalen (waaronder alle social kanalen) tot stand brengen. Daarbij zien wij vooral dat de toepassing van audiovisuele content (video) heel hard groeit. Met Yune kunnen wij op het hoogste niveau contentmarketingdiensten en videoproducties bieden aan onze klanten en daarmee optimaal inspelen op de ontwikkelingen in de markt. Wij zijn heel trots en blij dat Yune besloten heeft zich aan te sluiten bij onze groep.’

Vorig jaar interviewde Adformatie Pablo van den Berg over

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items IPG Mediabrands Yune Diederik Breijer

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs