Premium

Jean Mineur Mediavision heeft beste Kerstrapport, Starcom en Posterscope beste mediabureaus

Jean Mineur Mediavision is met een 7,51 de grote winnaar van het Kerstrapport 2014 van Adformatie en Ipsos. Bij de mediabureaus is Starcom de beste volgens adverteerders en Posterscope volgens exploitanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In bioscoopreclame staat Jean Mineur al enige jaren op eenzame hoogte als exploitant, maar nu ook in het Kerstrapport 2014. Adverteerders geven Jean Mineur een 7,67 en planners een 7,49. 

Op de tweede plaats komt de nummer 1 van vorig jaar Adfactor met een 7,50 en Q-music is derde met een 7,47.

Winnaars exploitanten per categorie
Bij de dagbladuitgevers is bij alle respondenten De Persgroep Advertising dit jaar de winnaar met een 7,33. Bij uitgevers huis-aan-huisbladen wint BDUmedia (7,36).
Bij de publieksbladen een debutant meteen op nummer 1: Mama Media Group (dit jaar de nieuwe eigenaar van J/M) wint met een 7,36. Bij de vakbladen is Eisma Media Groep de winnaar met een 7,25.
Ook bij de tv-exploitanten wint een nieuwkomer: BrandDeli (Discovery Networks/VIMN/FOX) met een 7,34. Zowel adverteerders als mediabureaus zetten BrandDeli direct bovenaan. De beste radio-exploitant was Q-music met een 7,47. Dit jaar hebben we gekozen om One Media Sales als radio-exploitant op te nemen en niet de radiomerken los die daar in samenwerken, zoals 538 en 100%NL.
Bij de out-of-home/indoor/narrowcasting exploitanten stond Clear Channel Hillenaar jarenlang bovenaan, dit jaar gaat de eer naar Exterion Media (voorheen CBS Outdoor), dat een 7,40 scoort. Adfactor is de beste bij online/mobile en bij de beurzen is Amsterdam RAI wederom de nummer 1 (7,36).

Mediabureaus
Sinds vorig jaar is er in het Kerstrapport ook de beoordeling van mediabureaus. Ze worden onder de loep genomen door exploitanten (klant) en adverteerders (opdrachtgever). Bij adverteerders is Starcom het hoogste gewaarde mediabureau met een heel hoog cijfer: 7,80. UM (7,78) is nipt verslagen. Bij exploitanten staat het toch verrassende Posterscope (met expertise in out-of-home) bovenaan (met een 7,27). ZIGT is daar tweede.

Een gezamenlijke beoordeling is lastig, omdat beiden een andere relatie hebben met het mediabureau. De één is opdrachtgever, de ander klant. Maar Ipsos heeft wel een lijstje gemaakt met een gezamenlijk cijfer. Kijken we daar naar dan staat dan Posterscope bovenaan. Daarmee is duidelijk dat het bureau (onderdeel van Dentsu Aegis Network) dus ook door adverteerders goed wordt beoordeeld.

Het hele Kerstrapport is vanaf vandaag te lezen in Adformatie nummer 26.

Ipsos brengt voor de geïnteresseerde media-exploitanten een speciale, uitgebreide rapportage uit, waarin alle resultaten van het Kerstrapport 2014 zijn opgenomen. Deze rapportage biedt u de mogelijkheid de (relatieve) positie en waardering van uw bedrijf optimaal te analyseren. De onderzoeksresultaten worden opgeleverd in een PowerPoint rapport van circa 40 slides. Dit volledige rapport is te verkrijgen voor € 950,- exclusief btw. Bent u geïnteresseerd, meld u dan aan via een e-mail naar .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie