Jeroen van Koningsbrugge typetje rebranding Overtoom

Vanaf 2014 gaat Overtoom, leverancier van producten voor kantoor, magazijn en werkplaats, van naam veranderen. De nieuwe naam Manutan wordt door Bob de Haan, een typetje van Jeroen van Koningsbrugge, geïntroduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

is verantwoordelijk voor de geïntegreerde rebrandingscampagne, die vandaag van start gaat met de online video ‘De sollicitatie’.

Bob de Haan is een nieuw typetje van Jeroen van Koningsbrugge. Hij is door Overtoom aangenomen om in de functie van Change Manager de nieuwe naam Manutan in heel Nederland bekend te maken, en alle veranderingen die dit met zich meebrengt in goede banen te leiden. ‘De komende maanden kan iedereen – online en in twee TV-commercials – volgen hoe Bob de Haan Overtoom helpt de verandering naar Manutan tot een succes te maken.’

Het typetje Bob de Haan ontwikkelde Jeroen van Koningsbrugge samen met Barry de Waal en Joris Verhaak (creatief team Canday) én met Draadstaal-regisseur Willem van der Vet. 

Begin november zette Overtoom een opvallende vacature uit, waarin het aangaf op zoek te zijn naar ‘een Change Manager die het nieuwe Overtoom sneller dan “Tuut!-Tuut!” in Nederland bekend zou maken’. Onderdeel van de zogenaamde zoektocht was ook een vacaturevideo, waarin CEO Ghislaine Duymelings Nederland om hulp vroeg bij het vinden van deze bijzondere veranderprofessional.

Jaren ‘80 commercial van Overtoom:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie