Premium

Jongeren in 2018 mondiaal vooral online via mobiel

Dat geldt nog niet voor Nederland. Hier is het ‘tipping point’ vier jaar later.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder 16-24-jarigen van ZenithOptimedia.

In drie jaar zullen 16-24-jarigen meer online zijn via mobiel dan via alle andere devices bij elkaar. ZenithOptimedia ondervroeg samen met GlobalWebIndex 200.000 jonge internetgebruikers in 34 landen.
In landen als Mexico en Saoedi-Arabië is het tipping point nu al bereikt. Van de tien grote advertentiemarkten is Brazilië als eerste aan de beurt: in 2016. Daarna volgen Zuid-Korea en Argentinië, China en Japan (beide in 2017). In de grootste advertentiemarkt, de VS, en Duitsland zullen jongeren in 2018 meer online zijn via mobiel dan via alle andere devices en in Groot-Brittannië in 2019.

In Nederland is het tipping point nog iets verder weg dan in internationaal, zegt Research Director Ralph Sluis. ‘Onder de jongeren hier wordt dat 2022 en onder de totale doelgroep 2025. Dat komt omdat er in Nederland relatief veel via desktop wordt geïnternet en door de vergrijzing.’

Mobile first gebruikers
In de studie die The Mobile Imperative, heet en gepresenteerd is op dmexco 2015, staat dat 41 procent van alle mobile first gebruikers  – gedefinieerd als personen die 90 procent internettoegang hebben via mobiel – uit de groep 16-24 jaar zijn. 31 Procent is van de leeftijd 25-34. Het Midden-Oosten en Scandinavië hebben de hoogste penetratie mobile first gebruikers.

Deze mobile first gebruikers spenderen gemiddeld 3.59 uur per dag op het mobiele web. Van deze groep zegt 23 procent de afgelopen maand via zijn of haar mobiel een product heeft gekocht.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie