Katja Schuurman maakt glossy DOOD

DOOD is een blad over de dood, maar volgens de makers zeker niet zwartgallig en somber. KesselsKramer deed de vormgeving en fotografie.

Katja Schuurman is hoofdredacteur van de glossy die vanaf vandaag in kiosken, boekhandels en supermarkten ligt. 

DOOD gaat vooral ook over het leven. Zo ging Schuurman op zoek naar onsterfelijkheid. Ze reisde naar een Italiaans dorp waar extreem veel honderdjarigen wonen. Ook interviewde zij de Amerikaan Eben Alexander die naar eigen zeggen in de hemel is geweest. En ze maakt kennis met een ‘cryonist’, iemand die zich wil laten invriezen om de dood te slim af te zijn.

In de glossy zijn columns opgenomen van Youp van ’t Hek, Wim Daniëls en Wim Helsen. Ruud de Wild leverde een persoonlijk verhaal over muziek met een zwart randje en Joris Luyendijk onderzocht hoe het bankwezen geld als water verdient met rampen en oorlogen. Psychiater Dirk De Wachter vindt dat wij Nederlanders de dood veel te veel ontkennen en van het leven ten onrechte één groot feest maken. Marieke Henselmans schrijft over voordelig sterven en dominee van de Zuid-as Ruben van Zwieten pleit ervoor om onze kijk op leven en dood om te draaien.

De Nederlandse topkoks Freek van Noortwijk, Guillaume de Beer, Jonnie Boer, Nel Schellekens en Hans van Wolde vertellen wat zij als laatste maaltijd nog willen eten, voordat zij naar gene zijde vertrekken. Kunstenares Maaike Fransen verbeeldt de vijf fasen van rouw met straatvondsten. Johnny de Mol en Thijs Römer vertellen op wat voor manier zij nu nog contact hebben met hun overleden geliefden.

De makers van glossy Jezus! zitten ook achter dit initiatief. Ook nu weer is de fotografie en de vormgeving afkomstig van KesselsKramer.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie