Kleding.nl verdubbelt omzet in Nederland

De kledingzoekmachine genereerde in 2015 in vijf Europese landen ruim 24 miljoen euro omzet voor de aangesloten webwinkels.

De inspanningen van het bedrijf werpen hun vruchten af, mede door een tv- en radiocampagne, zegt directeur Peter Langenkamp. Kleding.nl haar omzet in Nederland het afgelopen jaar verdubbelen en de omzet uit de internationale activiteiten van zusterbedrijf Fashiola in Duitsland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk verdriedubbelde. 

&;Met de juiste marketing- en conceptstrategie is er nog steeds groei in deze branche mogelijk. Het is ons doel om mét winkels in de kledingbranche online succesvol te zijn. Onze app is daar een goed voorbeeld van. Een extra verkoopkanaal, waarmee we de omzet via mobiele devices hebben laten stijgen van 9 naar 16 procent.&

Het online bereik van Kleding.nl groeide het afgelopen jaar met ruim 60 procent, tot meer dan één miljoen bezoekers per maand. De site werd voor het eerst meer via mobiele devices (60%) dan via pc&;s (40%) bezocht. 

Het bedrijf blijft actief investeren in tv-, radio- en online marketingcampagnes en zet daarnaast in op verdere internationalisering, meldt Langenkamp.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie