KNVB ruilt Telegraaf in voor AD als mediapartner

AD wordt de nieuwe mediapartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) en het Nederlands Elftal.

Vanaf vandaag is AD de nieuwe mediapartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbal Bond (KNVB) en het Nederlands Elftal. De KNVB en de Persgroep Nederland, uitgever van het AD, sluiten daarvoor een meerjarige overeenkomst. Dit maken beide organisaties vandaag bekend voorafgaand aan het duel van het Nederlandse elftal tegen Griekenland in Eindhoven. Het doel van de samenwerking die de KNVB en de Persgroep hebben geformuleerd luidt: &;Aandacht voor voetbal. Lezen, kijken, spelen - op nationaal, regionaal en lokaal niveau.&;

Voorheen was de Telegraaf mediapartner van de KNVB. De voetbalbond geeft geen toelichting op de reden van dat afscheid. Een woordvoerder: &;Het was een zeer langdurige relatie waarop op een correcte wijze onder normale wijze is afscheid genomen van elkaar.&;

Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB zegt bij de bekendmaking dat de Persgroep Nederland een speler is die zowel in de doorontwikkeling van bestaande media, als de ontwikkeling van de nieuwste media een voortrekkersrol speelt. Decossaux: &;Zo’n partner heten we van harte welkom.&; Ook het amateurvoetbal is blij met de nieuwe mediapartner, zegt Jan Dirk van der Zee, directeur amateurvoetbal bij de KNVB. &;De Persgroep Nederland reikt met al zijn regionale titels tot diep in de haarvaten van onze samenleving. Daar maken we graag gepast gebruik van.&;

Erik Roddenhof, commercieel directeur van de Persgroep Nederland, zegt dat de lezers van AD zullen profiteren van de samenwerking met de KNVB. Volgens de Persgroep moeten lezers rekenen op &;veel aandacht voor voetbal in kranten en op de sites, gezamenlijk georganiseerde club- en spelersverkiezingen, aantrekkelijke regionale evenementen, en speciale acties voor lezers&;.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie