KPN presenteert digitale Rijkskunstgalerij in metrostations

Ter ere van de eerste verjaardag van het museum trakteert KPN metroreizigers op een digitale expostie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens het wachten op de metro eens rustig de Nachtwacht bewonderen? Dat kan nu in 16 metrostations in Amsterdam en Rotterdam. 

KPN, hoofdsponsor van het Rijksmuseum, laat topstukken uit het museum tot leven komen in een digitale &;Rijkskunstgalerij&;.  Dit ter ere van de eerste verjaardag van het nieuwe Rijksmuseum.

Via 75 digitale abri&;s en 18 grote horizontale schermen worden schilderijen van het Rijksmuseum getoond. 

De abri-expositie is een samenwerking tussen KPN, mediabureau Mindshare, out of home bedrijf Kinetic en digital out of home exploitant CS Digital Media. 

In samenwerking met laatstgenoemde zijn ook een aantal interactieve abri&;s geplaatst, waar reizigers een selfie kunnen maken en monteren in een meesterwerk naar keuze. 

In de andere abri&;s worden vijf schilderijen uit de Nederlandse schilderkunst vertoond. Aan de meesterwerken zijn ook animaties toegevoegd. Zo schenkt het &;melkmeisje&; van Vermeer echt melk en is ook de Nachtwacht van Rembrandt in actie te bewonderen.

(zie filmpje hieronder)

Tijdens de drukte van de spits zijn alleen de schilderijen te zien, maar in de daluren, wordt bij ieder schilderij ook een korte toelichting gegeven. 

De expositie wordt verder aangejaagd via banners op onder andere 9292ov.nl en NU.nl. Ook krijgen reizigers die in de buurt komen van het metrostation een mobiele banner te zien, waarin naar de digitale Rijkskunstgalerij wordt verwezen. De digitale expositie is van zodnag 13 tot en met zaterdag 19 april te zien. 

Gisteren werd ook al de Online VIP Rondleiding Rijksmuseum gelanceerd. Via  kan iedereen een online rondleiding krijgen langs een aantal hoogtepunten van de collectie door Rijksmuseum-directeur Wim Pijbes.

(zie hieronder de trailer)

Credits

KPN: Aline van Keulen, Marjolein Drenth, Celine Kortekaas, Teun Verheij, Tim Nome

i.s.m. Rijksmuseum: Wim Pijbes, Marjolijn Meynen

Media: Mindshare, Kinetic, The Online Company

Online VIP Rondleiding Rijksmuseum: 1Camera

Digitale Rijkskunstgalerij en interactieve abri: CS Digital Media

Creatie online bannering: Qban

Opmaak advertentie & abri: Dietwee

Facebook app Rijksselfie                                            : Digined

PR                                                                                         : Hill + Knowlton Strategies

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie