KPN in zee met VI en Amsterdam Dance Event voor premium content

Samen met de uitgever van Voetbal International en het muziekplatform gaat KPN unieke content ontwikkelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat maakte Head of content KPN Marnix Laurs vanmiddag bekend tijdens het event This Year Next Year 2015 van GroupM in eYe in Amsterdam.

KPN rolt een strategie uit waarbij de provider ‘reisleider zijn in een ontploft contentlandschap’. Daar hoort onder meer KPN Play bij, waarmee mensen tv, films en series kunnen kijken waar en wanneer ze willen.

Eerder dit jaar werd al aangekondigd dat KPN zelf content gaat ontwikkelen. Het eerste wapenfeit was Brussel, een dramaserie geschreven door Leon de Winter. Deze moet in de loop van volgend jaar klaar zijn.

Vanmiddag vertelde Laurs dat onder de noemer &;KPN presenteert&; ook sport en muziek belangrijke pijlers worden als het gaat om de ontwikkeling van eigen content. Zo is er een samenwerking aan met Voetbal International, dat meer gaat werken met . Nico Dijkshoorn krijgt een eigen programma dat Dijkshoorn kijkt heet. Ook is er ‘Bankzitters’ en komt er een documentaire met de titel Rivals, over de eeuwige rivaliteit tussen Ajax- en Feyenoord-fans. Ook is er Hollandse Helden. De VI-clubwatchers krijgen een prominente rol.

ADE
In samenwerking met Amsterdam Dance Event is het muziekformat Sound Speakers @ ADE tot stand gekomen, gemaakt door Mister SAM. Dat is een achtdelige talkshow waarin Nederlandse topdj&;s praten over hun verleden, heden en hun toekomst. Wessel van Diepen interviewt de dj’s Armin van Buuren, Nicky Romero, Wildstylez, Chuckie, Oliver Heldens, Laidback Luke, Don Diablo en Quintino een uur lang over hun carrière. Er zijn ook videoclips te zien van hun grote inspirators. Fans in de studio mogen vragen stellen aan hun favoriete dj. 
Sound Speakers @ ADE is opgenomen in de Desmet Studio in Amsterdam, tijdens het Amsterdam Dance Event.

Voetbal International
Voetbal International is begonnen met een videoproductie-afdeling. De producties worden ingezet voor de eigen websites, apps en social media-kanalen, maar worden ook ‘in opdracht’ gerealiseerd. VI belooft ‘een flinke frequentie’ en stelt voor het online betaalabonnement VI Premium exclusieve video’s te gaan vervaardigen. Op 16 november gaat bovendien het vernieuwde YouTube-kanaal live.

Met de brede aanpak op het gebied van videocontent wil VI haar digitale aanwezigheid richting de consument verder versterken, een waardevol online video advertising-platform bieden en met de rol als videoproducent inzetten op customer media.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie