Creatie & Campagnes

Lassie ging undercover met vegetarische burger via Foodora

Redactie | 1 augustus 2017, 10:19

Het merk verzamelde zo ‘Burger Proof (bewijs dat de burgers in de smaak vallen)’.

Bureau Epidemie en rijstmerk Lassie lieten Amsterdammers vier weken op een bijzondere manier kennis laten maken met de nieuwe vegetarische burgers. Samen met maaltijdbezorger Foodora opende Lassie een online restaurant: Burger Proof.

Lassie was anoniem
Om consumenten onbevooroordeeld hun mening te laten geven, hoorden zij pas nadat ze hun bestelling beoordeeld hadden dat de burger van Lassie is. Iedere klant kreeg na zijn maaltijd een e-mail waarin staat dat de burgers ook heel makkelijk thuis te maken zijn.

Blogger Little Black Book tipte het restaurant en Foodora publiceerde ter promotie een interview met de chef van het pop-uprestaurant. Allemaal in eerste instantie zonder vermelding van het merk.

Bewijs verzamelen
‘Op deze manier konden we bewijs verzamelen dat de burgers lekker zijn’, vertelt Michiel Klein Schiphorst van Epidemie. ‘Met dit ‘Burger Proof’ gaan we nu campagne voeren. In dit filmpje (hieronder) zie je hoe we het gedaan hebben. Deze casefilm gebruiken we nu als online commercial.’

Schiphorst vertelt dat het restaurant een succes was. Hoeveel burgers precies besteld zijn vertelt hij niet, maar het aantal ‘zit zo’n 300% boven de benchmark van startende restaurants op Foodora’. De burgers werden gemaakt in een zogenaamde ‘dark kitchen’ en bezorgt door de fietskoeriers van Foodora.

Productontwikkeling
De ‘Rice & Bean BurgerBar’ is inmiddels gesloten, maar Schiphorst hoopt op een vervolg. De Lassie rijst-en-bonenburger en de Lassie couscous-en-bonenburger liggen inmiddels in de schappen bij Albert Heijn en Jumbo.

Paul Stam, marketing- en innovatiemanager bij Lassie: ‘Samen met de creatieven van Epidemie, die ook een rol hebben gespeeld bij de productontwikkeling van de burgers, hebben we van peulvruchten een lekker en toegankelijk product gemaakt. Het is geweldig om te zien hoe mensen op de burgers reageerden en nu inzien dat peulvruchten een goede vleesvervanger zijn.' Hij heeft hoge verwachtingen voor de burgers: 'Ik hoop dat dit het startsein wordt voor meer mensen om over te stappen op een flexitarisch eetpatroon en dat de consument de variatiemogelijkheden hiervan inziet.’

Credits:
Klant: Lassie
Bureau: epidemie
Met speciale samenwerking van: Chef Diego, foodora
Productiemaatschappij: Back2Back productions
Regisseur: Daniel Porcedda
Sounddesign: Amp.Amsterdam
Colour grading: Rick Mahieu
Media-inkoop: IMLounge

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Anonymous

(2 augustus 2017, 8:57)
Mooie actie Paul!
Avatar

Bas Vermeer

(2 augustus 2017, 14:16)
Een burger zonder vlees is geen burger!
Avatar

Piet

(2 augustus 2017, 15:42)
Als het bonenprak zou heten zouden mensen het wel kopen bedoel je, Bas?

Gerelateerde items Foodora Epidemie Lassie

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs