Melkunie zoekt nieuw bureau

Na kennismakingsgesprekken met Alfred, Etcetera, Kingsday en Kokoro nodigt Melkunie drie bureaus uit voor een creatieve pitch.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De relatie met FHV BBDO is een paar maanden geleden beëindigd en nu begint Arla Foods een creatieve pitch voor Melkunie, begeleid door consultant Karen de Loos (KIK Communicatie).

De breuk met FHV komt nog geen twee jaar nadat Arla Foods het merk Melkunie terugbracht op de markt met de door FHV ontwikkelde campagne waarin Peer Mascini als vanouds uitlegde waarom al het goeie van Melkunie koeien komt.

In 2000 nog ruim 500 miljoen liter zuivel onder het merk Melkunie verkocht. In 2001 verdween het merk uit de schappen en een jaar geleden dacht maar liefst 42 procent van de Nederlanders dat Melkunie nog gewoon in de winkel stond. Zo sterk was het merk verankerd in het collectieve geheugen, mede dankzij de destijds succesvolle campagne ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’ met Peer Mascini.

Deze uitkomst uit het Shopperonderzoek van GfK sterkte Arla Foods in de gedachte dat investeren in het merk de zuivelomzet ten goede zou komen. FHV BBDO besloot Peer Mascini en zijn koeien tot leven te wekken in de herintroductiecampagne die stelde dat Melkunie ‘volledig next level’ is en bovendien ‘gewoon lekker, lekker gewoon’. Hans van Rijs mocht hem weer regisseren.

Het heeft waarschijnlijk niet geleid tot het next level dat men voor ogen had voor het merk. Van de bureaus waarmee de verkenningsronde van de pitch nu ingaat, is Alfred’s Aad Kuijper ervaringsdeskundig als het op Melkunie koeien aankomt: bij Lowe Kuiper & Schouten was hij destijds verantwoordelijk voor menige prijswinnende ‘Al het goeie komt van Melkunie koeien’-campagne.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie