Premium

Mindere maand november NPO1 en SBS6

NPO1 zit met een marktaandeel van 13,3 ver onder het gemiddelde van het eerste halfjaar. Ook SBS6 blijft met 9,3 onder dat gemiddelde.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

November is voor NPO1 een moeilijke maand gebleken. Het marktaandeel in 20-49 lijkt steeds wat verder weg te zakken, met een dieptepunt in week 48, toen de zender niet verder kwam dan 12 procent.
SBS6 deed het niet slecht met 9,3 procent, maar dat kwam vooral door de uitschieter in week 46 met een oefeninterland van het Nederlands Elftal.

Veronica daarentegen heeft een sterke maand achter de rug, dankzij de vele (première)films, waaronder de hele Harry Potter-reeks. De laatste twee weken zit de SBS-zender zelfs ruim 2 procent boven het gemiddelde van het eerste halfjaar.



Best bekeken
RTL4 deed het weer het beste met zijn programma’s in week 48. Er stonden er 10 in de top-15 en The Voice of Holland was wederom koploper. Door het internationale clubvoetbal konden ook RTL7 en NPO3 profiteren.



Uitgesteld kijken
Bij uitgesteld kijken is er een ander beeld. Er waren veel verschillende zenders in de top-15. Expeditie Robinson (RTL5) was ook nu weer het populairst. NPO1’s Ik vertrek haalde de tweede plaats voor RTL4’s Chantal blijft slapen.



Adformatie biedt vanaf nu wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.
 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie