Premium

Nederlander Bas Korsten in de internationale top 10 van creatieve leiders

Adweek vindt de creatief directeur van J. Walter Thompson Amsterdam een echte inspiratiebron

Het Amerikaanse magazine Adweek stelt jaarlijks de Creative 100 samen: een lijst met de meest creatieve mensen in marketing, media, tech en cultuur. Normaal gesproken zijn dit alleen Amerikanen, maar dit jaar zijn koos Adweek ook 10 internationale talenten. De jury vindt Nederlander Bas Korsten een van ’s werelds beste creatieve leiders.

Reclame opnieuw uitvinden
De lijst Global Creative Leaders bestaat uit tien mensen die de marketing- en reclamewereld opnieuw uitvinden. Korsten van reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam doet dit volgens de jury met projecten als The Next Rembrandt (16 Leeuwen en talloze andere prijzen) en School for Justice.

Met School for Justice vraagt hij niet alleen aandacht voor kinderprostitutie, maar doet er iets aan. Samen met de Free a Girl Movement richtte het team van JWT een echte school op in India. Hier worden slachtoffers van kinderprostitutie opgeleid tot advocaten en openbaar aanklagers. Zo kunnen zij de criminelen die verantwoordelijk zijn voor hun uitbuiting vervolgen.

Echt een verschil maken
Het feit dat hij echt een verschil kan maken, is de reden dat Korsten zo blij is dat hij juist nu in de reclamewereld werkt. Tegen Adweek zegt hij: ‘Creatief reclamemaken is verhalen vertellen. Ik houd van het feit dat we nu zelf onderdeel kunnen worden van het verhaal.’

Ook magazine AdAge is onder de indruk van Korsten. De redactie riep hem in december uit tot een van 's werelds meest creatieve personen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie