Nederlandse bureaus winnen tien Pencils bij D&AD

Wat de kleur van de Pencils zal zijn, wordt 21 mei bekendgemaakt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Nederlandse bureaus winnen dit jaar maar liefst tien Pencils bij het prijzenfestival van D&AD.

Vier bureau(s)(combinaties) c.q. ontwerpbureaus vielen twee keer in de prijzen, namelijk Wieden + Kennedy Amsterdam, de combinatie G-star / FHV BBDO / Part of a Bigger Plan, Nai010 Publishers en The Stone Twins. Daarnaast winnen Publicis en 72andSunny ook een Pencil. (De complete lijst per agency hieronder.)

Deze cases hebben minimaal een houten Pencil gewonnen. Of één of meer in aanmerking komen voor wit, geel of zelfs zwart, dat wordt 21 mei aanstaande bekend gemaakt.

Wieden + Kennedy Amsterdam
Heineken The Odessey (Categorie TV Commercials)
Powerade There&;s Power In Every Game (Categorie TV Commercials)

Nai010 Publishers
Dutch Dikes (Categorie Entire Books)
Landscape and Energy (Categorie Entire Books)

G-star / FHV BBDO / Part of a Bigger Plan
G-star Raw for the Oceans (Categorie Design – Brands)
G-star RAW for the Oceans (Categorie Sustainable Product Design)

The Stone Twins
The Stone Twins ‘Business Cards’ (Categorie Stationery)
Hello, I’m A’DAM (Building Wrap) (Categorie Wayfinding & Environmental Graphics)

Publicis
ALS Dead Man Tweeting (Categorie Use of Social Media)

72andSunny
Google Night Walk in Marseille (Categorie Websites)

 

Jury
Voor Nederland zaten Rogier Schalken en Rodger Beekman Vorig jaar Lemz en Edenspiekermann een felbegeerde Black Pencil.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie