Adfo Cannes

Nederlandse creatieven openen strandclub tijdens Cannes Lions Festival

Claartje Vogel, redactie | 15 februari 2017, 10:28

Embassy of Dutch Creativity gaat voor de derde keer op handelsmissie

De Embassy of Dutch Creativity opent dit jaar een eigen club aan het strand tijdens het Cannes Lions Festival. Van 17 tot en met 24 juni zijn er bijeenkomsten, activiteiten en feesten om Nederlandse creativiteit te promoten.

Handelsmissie

Het is de derde keer dat deze ambassadeurs op handelsmissie gaan naar het internationale reclamefestival. De Embassy of Dutch Creativity bestaat uit de verenigingen ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA.

Representanten

Vorig jaar namen zij veertig bureaus mee op handelsmissie naar Cannes. Deze bedrijven waren geselecteerd als ‘beste representanten van de Nederlandse creativiteit’. In totaal kwamen vorig jaar zo’n 150 internationale gasten op het Nederlandse initiatief in Cannes af.

Verbinden en promoten

Ook dit jaar is de missie om Nederlandse partijen te verbinden aan internationale partners, talenten en media. De organisatie wil Nederland en de stad Amsterdam promoten als dé plek voor talent, partners en creatieve business.

Voordeel eigen clubhuis

De nieuwe locatie maakt toegang eenvoudiger en geeft de organisatie meer mogelijkheden en vrijheid om het programma vorm te geven. Annemieke Deering (DDA): ‘Dankzij deze eigen locatie hebben we de uitstraling die we zoeken. Tegelijk is het een plek waar echt iedereen terecht kan: Nederlandse partners, bureaus en eventorganisatoren.’

Programma

Er zijn dagelijks inhoudelijke sessies en ook andere Nederlandse initiatieven kunnen terecht op de locatie. Zo is er dinsdag de Jonge Honden party. Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design): ‘Als organisaties en bureaus de handen ineen slaan zijn er geweldige dingen mogelijk. We zijn ervan overtuigd dat we alleen impact met Nederland kunnen maken als we echt samen optrekken.’

Oproep tot aanmelding

Als je zelf ook van plan bent iets te organiseren tijdens het festival of je wilt aansluiten als ambassadeur of partner, kun je contact opnemen (liefst voor eind deze week) via:

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Embassy of Dutch Creativity Adfo Cannes Cannes Lions 2017

Meer in channel Adfo Cannes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs