Creatie & Campagnes

Nederlandse topcreatieven opnieuw op handelsmissie naar Cannes Lions

Redactie | 3 mei 2016, 16:45

Een groep van 31 bureaus en merken zal Nederland vertegenwoordigen onder de vlag ‘Made in Amsterdam’.

ADCN, Dutch Digital Agencies, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA bundelen dit jaar opnieuw hun krachten om Nederlandse topcreativiteit te promoten tijdens het Cannes Lions Festival. Het doel van de missie is om Nederlandse creatieve bedrijven in contact te brengen met internationale business partners, media en talenten en om Amsterdam en Nederland als creatieve hub te profileren. 

Ambassadeurs
De 31 ambassadeurs dit jaar zijn: MediaMonks, Ogilvy & Mather Amsterdam, TamTam, Superhero Cheesecake, N=5, Ambassadors, Wefilm, Code d’Azur, BSUR, DigitasLBi, Amp.Amsterdam, Made.For.Digital,, Artbox, New Amsterdam, XXS, Addikt, Smarthouse Films, This Page, DPDK, Wunderman, Mirabeau, Netherlands Film Commissioner, Circus Family, Born05, J. Walter Thompson, Dawn, Energize, Kaliber, Dog and Pony, Boomerang Create en DDB & Tribal Amsterdam.

Diverse activiteiten
Net als  vindt een programma in de cabana van IAA Global plaats, dit jaar verspreid over drie dagen: op woensdag, donderdag en vrijdag van 17.00 tot 20.00 uur. Iedere dag staat in het teken van een ander thema, in lijn met de categorieën van Cannes Lions: op woensdag Cyber en Innovation, op donderdag Young Talent en op vrijdag Entertainment. De focus van het programma ligt naast inhoud op stunts die het festival verrijken en de mogelijkheid tot netwerken. Daarnaast zijn er activiteiten binnen en buiten het Palais des Festivals.

Nederland op de kaart
Volgens het team achter de missie werd vorig jaar met de eerste editie een klein succes behaald. Op basis van dit succes en de learnings die daaruit volgden, wordt voor deze editie gewerkt aan meer impact en succes voor alle deelnemende bedrijven.

Deelname
De organisatie is nog in gesprek met een aantal bureaus en partners. Op dit moment is er nog beperkt ruimte voor participatie in de handelsmissie. Geïnteresseerden kunnen zich melden bij Kyra via .

Over de auteur

Reacties op dit artikel (6)

Comment author avatar
Avatar

Arno Peperkoorn

(4 mei 2016, 9:07)
Leuren?
Zie het totaal anders. Bundelen van krachten en vaderlands op de kaart zetten, promoten en beter maken. Met een impossante lijst van ambassadeurs.
Hulde!
Avatar

Wybe Sallows

(4 mei 2016, 11:28)
Fijn dat de positieve sfeer, ondernemersgeest en snelle progressie van de Nederlandse industrie kan worden gedeeld in Cannes!
Klein sprintje en je kunt nog met die trein mee Martin.
Avatar

Martin Mol

(4 mei 2016, 19:22)
http://www.molconcepts.com
Haha...oké. Ik doe een druppel water bij de wijn: het is positief leuren maar leuren blijft het.

Gerelateerde items Cannes Lions 2016 Embassy of Dutch Creativity Adfo Cannes

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs