Creatie & Campagnes

Netflix geeft 12 series een eigen wietsoort

Redactie | 29 augustus 2017, 10:39

De Amerikaanse videostreamingdienst verkocht de Netflix-wiet dit weekend in Californië

De nieuwste Netflix-komedie Disjointed gaat over wiet en daar sluit de nieuwste campagne (bureau: Carrot) goed op aan. Netflix werkte namelijk samen met de lokale marihuanaapotheek in West-Hollywood en introduceerde twaalf eigen wietsoorten.

10 verschillende series
De 'Netflix collectie' is geïnspireerd op de nieuwe komedieserie, maar promoot ook andere Netflix-programma's. De namen van de wietsoorten zijn gebaseerd op tien verschillende series: Disjointed, Lady Dynamite, BoJack Horseman, Orange Is the New Black, Wet Hot American Summer: Ten Years Later, Mystery Science 3000: The Return, Arrested Development, Grace and Frankie, Chelsea en Santa Clarita Diet.

Samenwerking
Jonathan Santoro van creatief bureau Carrot benadrukt dat het merk niet zelf wiet verkoopt. In magazine Adweek vertelt hij dat Netflix samenwerkt met de wietapotheek en de actie juridisch heeft geregeld met de staat Californië en de stad West-Hollywood.

Wiet-ontwikkeling
Santoro vertelt dat hij zes maanden geleden met de apotheek aan de slag ging om wietsoorten te ontwikkelen die passen bij de tv-series. 'In de wiet rondom komedies is indica (red. soort die helpt ontspannen) meer dominant, terwijl die rondom dramaseries meer gebaseerd zijn op sativa-soorten (red. soort die juist opwekkend werkt).’

Dit weekend werd de wietapotheek in West-Hollywood compleet verbouwd, zodat hij er net zo uitziet als de apotheek in de serie Disjointed. Daar werd meer dan 12 kilo wiet verkocht, waarvan de opbrengst naar het goede doel gaat.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Netflix Wiet Weed

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs