door Roderick Mirande, redactie | 29 januari 2014, 13:37 in Business Digital Media Merk
Netflix break-even

Netflix nog niet break-even in Nederland

Netflix ontwikkelt zich in Nederland beter dan in het Verenigd Koninkrijk. 'Maar er zijn nog maar weinig Nederlanders die Netflix kennen.'

'Een onvoorstelbaar succes' noemt Netflix-topman Reed Hastings de lancering van Netflix in Nederland. Het VOD-platform ontwikkelt zich op de Nederlandse markt sterker dan die in het Verenigd Koninkrijk. Dit zei Hastings woensdag tijdens een bezoek aan Amsterdam.

Concrete cijfers noemt Hastings niet, maar hij noemt het wel verbazingwekkend dat Nederlandse markt het procentueel gezien in de eerste maanden na de introductie beter doet dan de UK. 'Voor Amerikaanse bedrijven is het Verenigd Koninkrijk normaliter de sterkste, mede doordat het een bekende Engelstalige markt betreft.'

Netflix draait hier nu nog verlies en bekostigt dat met de winsten die het bedrijf in het thuisland maakt . Hastings zegt dat het een paar jaar kost om het break-even te bereiken. 'Omdat we blijven investeren in het snel toevoegen van content. We richten ons eerst op het krijgen van een goede reputatie in de nieuwe markten.'

Netflix breidt dit jaar nog uit naar meer Europese landen, maar welke dat zijn, wilde Hastings niet zeggen. 

Bron: ANP

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Netflix break-even