Netto reclamebestedingen radio dalen 2,3 procent in tweede kwartaal

De radioreclamebestedingen kwamen in het tweede kwartaal van 2016 uit op 59,5 miljoen euro.

In dezelfde periode vorig jaar waren de bestedingen nog netto 60,9 miljoen euro. De omzet ligt 2,3 procent lager dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. 

Het Radio Advies Bureau meldt dat de bestedingen uit spotreclame 56,4 miljoen euro zijn (was 57,8 miljoen euro) en non-spot bestedingen 3,1 miljoen (hetzelfde als vorig jaar).

Branches
Ook in het tweede kwartaal blijft de top 3 branches ongewijzigd: retail is de nummer 1, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio, volgens cijfers van Nielsen.

Adverteerders
Het aantal adverteerders is gegroeid naar 1.160 (was 1.109 in Q2-2015). Renault is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het tweede kwartaal. Het automerk besteedde 46 procent meer dan vorig jaar. De retailers Kruidvat en Lidl volgen op 2 en 3. Ziggo is over het hele jaar heen de grootste, maar staat nu op een vierde plaats. Rabobank maakt de top 5 compleet (bron: Nielsen).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie