Premium

Nieuwe Nederlandse 'Spotify' voor tijdschriften: MagZio

Deelnemende uitgeverijen worden op basis van leestijd uitbetaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Digitale kiosk MagZine biedt vanaf vandaag MagZio, dat consumenten onbeperkt toegang moet bieden tot tijdschriften. De eerste 30 dagen zijn gratis, daarna betaalt men een vast maandbedrag van 9,95 euro. Het abonnement is op ieder moment op te zeggen.

Bij kun je acht tijdschriften selecteren en direct lezen in de MagZine-app. Nadat je bent uitgelezen kun je op de eigen klantpagina deze tijdschriften onbeperkt omwisselen voor andere. Eenmaal gedownload, zijn de tijdschriften altijd offline leesbaar in de app.

Het MagZio-assortiment bestaat momenteel uit meer dan 75 verschillende tijdschriften, zoals computerbladen, glossies, (auto)sport, culinaire tijdschriften en special interest. De klant leest zijn tijdschriften met de MagZine-app op tablets en smartphones met iOS en Android. Binnenkort is MagZio ook beschikbaar voor Windows 10-apparaten.

Leestijd
Volgens Wob ten Hoeve van MagZine zijn grote tijdschriftuitgevers als Sanoma en Hearst Magazines Netherlands (nog) niet bij MagZio aangesloten. Wel onder meer New Skool Media - sinds vorig jaar één van de grotere magazine-uitgevers in Nederland - en F&L Publishing Group. Verder wordt met deelnemende uitgeverijen afgerekend op basis van leestijd. De MagZine-app registreert hoeveel minuten een tijdschrift wordt gelezen en op basis van deze leesminuten in relatie tot de coverprijs ontvangen de uitgeverijen hun deel van de opbrengst. 

In de Verenigde Staten kreeg een soortgelijk initiatief, NextIssue, vorig jaar een

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie