Nieuwe WK-premium van Heineken: het sambashirt

De nieuwe inhaker, in navolging van klassiekers als de roeptoeter, is een samba-shirt gevuld met ‘schud-vulling’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Heineken heeft vandaag / gister de WK-campagne ‘Vier de Oranjekoorts’ gelanceerd. De nieuwe inhaker, in navolging van klassiekers als de roeptoeter, is een gevuld met ‘schud-vulling’.

Als sponsor van het Nederlands elftal wil Heineken met de campagne ‘eens temeer dat unieke Oranjegevoel aanjagen en met heel Nederland vieren’. Illusionist Hans Klok onthulde tijdens de presentatie in Amsterdam het nieuwe Oranje-premium: het Heineken Sambashirt, dat vanaf 5 mei in supermarkten gratis verkrijgbaar is bij aanschaf van een krat Heineken.

Die Oranjekoorts
Bram Westenbrink, marketingdirecteur Heineken Nederland. ‘Het gebeurt niet vaak, maar als die Oranjekoorts losbarst dan viert Nederland uitbundiger feest dan elk ander land, daarin is Nederland wereldberoemd.  Dat gevoel staat centraal in onze Oranje-campagne. Als aanjager en fan van Oranje wil Heineken samen met alle Nederlanders die Oranjekoorts aanwakkeren, vieren en verspreiden. Op Koningsdag en in aanloop naar en tijdens het toernooi, van Amsterdam tot Rio.’

De campagne wordt ondersteund met een nieuwe tv-commercial van Wieden + Kenendy Amsterdam, dat TBWA\Nebboko in Nederland heeft opgevolgd als themabureau. Hierin zien we hoe de – in Sochi reeds aangestelde – Chief Oranje Officer Marco van Houwelingen op een bakfiets in een Braziliaanse carnavalsoptocht opduikt.

‘Omstanders kijken raar op. Maar zodra de COO op zijn piano de eerste tonen van No Limit speelt, verandert alles en worden ook de Brazilianen bevangen door de Oranjekoorts.’ Dennis Bergkamp en radio-dj Edwin Evers werkten ook mee aan de commercial. In samenwerking met Heineken brengt 2 Unlimited hun grootste wereldhit uit de 90’s ‘No Limit’ opnieuw uit in een Braziliaanse remix.

Over het shirt: ‘In de zomen van het Sambashirt zijn kleine sambaballen verwerkt’, zegt Van Houwelingen. ‘Hiermee is het sambashirt komende zomer de manier om te laten zien én horen dat je een echte Oranjefan bent.’

TBWA\Nederland was wel verantwoordelijk voor de online activatie van de campagne. Van Houwelingen: ‘Fans kunnen met de actie laten zien hoe zij de Oranjekoorts vieren door op social media een foto te delen, en daarmee tickets voor de wedstrijden van Oranje winnen.’

Afgelopen dinsdag dacht Marketing Tribune nog te hebben, maar de inhaker bleek niet een ‘verenmuts’ te zijn.

Credits commercial
Creative agency Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Directors Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors Thierry Albert & Faustin Claverie
Art Director Andy Parsons
Copywriter Fred Rodwell
Head of Broadcast Production Erik Verheijen
Production Company Biscuit Filmworks London
Lead Director Jeff Low
Editing Cut and Run London
Post Production MPC
Audio Post 750MPH London
Music (remix) Schmooz Paris
Online activatie TBWA\Nederland
Premium: Brandpremiums

Meer nieuws en achtergronden gerelateerd aan het WK 2014 vindt u in het speciaal daartoe in het leven geroepen .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie