Nos en Samsung pionieren met Twitter Amplify

De eerste campagne met Twitter Amplify is uitgevoerd in Nederland. NOS en Samsung Mobile hadden tijdens de Olympische Spelen de primeur.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en door Samsung gesponsord.

Samsung Mobile selecteerde tweets uit het aanbod van sportbeelden van NOS Sport en stuurde die naar geselecteerde doelgroepen. Afzender was NOS Sport, onder de tweets staat dat deze is ‘gepromoot door Samsung Mobile’. Een sterke troef van is volgens Samsung’s marketing manager Geert Mol de mogelijkheid om zeer selectief publiek te benaderen. In dit geval werd die troef overigens nog niet uitgespeeld. Mol legt uit dat de bedoeling van de actie vooral was om een groot publiek te  bereiken en zoveel mogelijk‘engagement’ ter realiseren.

In die opzet is de actie geslaagd. In totaal bestond de campagne uit 7 miljoenl ‘impressions&;; het aantal keren dat de tweet vd NOS door de sponsoring van Samsung getoond is. Hierdoor werden in drie weken ruim een half miljoen extra clicks en retweets gerealiseerd. Het ‘engagement level’ liep zelfs op tot 19% bij de tweet van over de gouden medaille van Ireen Wüst op 9 februari. Samsung kreeg gedurende de hele periode meer dan negenduizend nieuwe volgers.

In Adformatie volgende week meer over deze actie.
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie