Premium

NPO 3FM wint de slag in december

Met een marktaandeel van 17,0 procent was NPO 3FM marktleider in november-december 2014 in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK die zojuist bekend zijn gemaakt.

Wel is het marktaandeel van de publieke zender een stuk lager ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar (19,2). Radio 538 en Q-music kruipen dichterbij. 538 komt uit op 15,5 (was 14,3) en Q-music op 13,2 (was 12,8).

De nummer 4 NPO Radio 2 werd beter beluisterd dan een jaar eerder, met een marktaandeel van 11,7 (was 10,3). Sky Radio staat op de vijfde plaats met 10,8 (was 10,5).



10+
In 10+ is NPO Radio 2 de marktleider met 12,7 procent marktaandeel (dat is 1,1 procent meeer dan het jaar ervoor). Drie stations zijn precies gelijk met 10,3 procent: NPO 3 FM, Sky Radio en Radio 538.

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie