Nuon komt met nieuwe merkpositionering en campagne ‘Luisteren geeft energie’

De energieleverancier wil zich nog meer richten op de werkelijke behoeftes van klanten, en mensen laten voelen dat ze bij Nuon in goede handen zijn.

Lemon Scented Tea heeft deze merkpositionering creatief doorvertaald in een geïntegreerde merkcampagne met als boodschap: ‘Luisteren geeft energie. Daarom luisteren wij naar u.&;

6 minuten
Energie is low interest. Mensen willen er best even induiken, maar niet te lang. Uit onderzoek blijkt dat klanten ongeveer 6 minuten per jaar over hun energieleverancier nadenken. Maar wanneer ze dan in contact zijn met hun energieleverancier, verwachten ze wel een goede dienstverlening. Dat hun energiebedrijf hen begrijpt en daardoor proactief helpt. En dat begint met goed luisteren. Nuon speelt hier op in met haar merkpositionering en dienstverlening.

Dwars door de organisatie heen
Friso Westenberg
, marketingcommunicatie manager van Nuon: &;Uit ons onderzoek blijkt dat klanten niet onverwacht willen bijbetalen op hun jaarafrekening. We weten ook dat ze niet regelmatig hun energiestand checken. Door regelmatig een seintje te sturen om te vertellen hoe het er voor staat met hun energieverbruik laten we zien dat we echt naar hen hebben geluisterd.&;

Gijsbregt Vijn, managing director Lemon Scented Tea: &;Het mooie van deze positionering en campagne is dat het een mentaliteit is die dwars door de organisatie heengaat. Het is dus meer dan de nieuwe merkcampagne die alleen richting aan de externe communicatie geeft. Zo bouwen we samen met alle afdelingen aan één sterk Nuon-merk, met één helder, consistent verhaal.&;

Westenberg: “Met deze campagne richten we ons op het hoofd, maar vooral ook op het hart van mensen. Door ze te laten zien dat door naar elkaar te luisteren, we elkaar beter leren begrijpen.&

De campagne bestaat onder andere uit verschillende tv-commercials en online campagnes van Lemon Scented Tea.


Bureaus: Lemon Scented Tea (concept & realisatie)
FCB (activatie)
UM & I-Prospect (media)

Regisseur: Wouter Stoter Productiemaatschappij: MINIbar

Klantverantwoordelijke: Nuon Merk, Marcom & Media team

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie