Ogilvy's Rik Ledder gaat TBWA\Neboko Groep mede leiden

Rik Ledder, sinds oktober 2012 ceo van Ogilvy Groep Nederland, stapt over naar TBWA\Neboko Groep.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rik Ledder, sinds oktober 2012 ceo van Ogilvy Groep Nederland, stapt over naar TBWA\Neboko.

Hij wordt samen met Simon Neefjes (ceo TBWA\Nederland) verantwoordelijk voor de ruim 150 mensen van TBWA\Neboko, \Neboko Retail, \Neboko Downtown en \Neboko Smarts.

Saillant detail: werd vorige maand klant bij Ogilvy. Het interview dat Adformatie daarover in juli met Rik Ledder publiceerde, staat .  

Ledder werkte in de jaren 1996-2004 bij het toenmalige Direct Company, eerst als account director en later als csd, en zegt erg enthousiast terug te keren bij TBWA\:

&;TBWA\ is voor mij altijd het ultieme communicatiemerk geweest waar het doorbreken van conventies de basis vormt voor commerciële groei. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met grote talenten, voor mooie klanten, een rol te spelen in het verder ontwikkelen van de groep.&;

Neefjes: &;Rik gaat ons helpen de groep naar een volgend niveau te brengen. Effectieve communicatie is steeds meer een kwestie van "always on". Data vormen de basis en content wordt vaak samen met de consument ontwikkeld. waarbij mobiele en digitale kanalen cruciaal zijn. Rik&;s track record sluit hier naadloos bij aan.&

Darre van Dijk, chief creative officer van Ogilvy Groep Nederland: &;Rik vertelde het nieuws afgelopen maandag na zijn vakantie aan het managementteam. Ik denk dat het de moeilijkste beslissing in zijn carrière tot nu toe is geweest.  Als je bij een bureau zit dat in zo&;n goede flow verkeert, dan wordt het lastig als je een andere hele mooie aanbieding krijgt. Ik vind het persoonlijk erg jammar dat Rik weggaat, want we hadden  een enorme klik. Bijna all 75 mensen van het bureau waren er gisteren toen ik ze vertelde dat het bureau zo goed gaat, dat het natuurlijk heel vervelend is dat Rik wegvalt, maar niet het einde van de wereld. Paul O&;Donnel, ceo van Ogilvy & Mather EMEA, was er ook bij. We hebben het opvolgingstraject meteen in gang gezet. Het gaat echt goed met ons. We zitten in een global pitch - staan op een longlist van 10 bureaus - en in een internationale pitch van Thalys - met onder meer TBWA\ Parijs - en de afgeloen twee jaar hebben we veel nieuwe mensen uit het buitenland aangenomen. Er komen er nog meer bij.&

En Rabobank? Van Dijk: &;Die hebben we het natuurlijk meteen verteld. Zij staan er ook nuchter in. We werken met een groot team aan de ontwikkeling van de campagne waarmee we de pitch gewonnen hebben.&;

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie