Overslaan en naar de inhoud gaan

OMD Nederland verliest media-account Achmea

Er zijn nog drie of vier bureaus over in de mediapitch voor de grootste zorg- en schadeverzekeraar van Nederland.
Miniatuurvoorbeeld

In het portfolio heeft Achmea merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer Achmea, Interpolis, FBTO, Avéro en Inshared. Daarmee is het één van de grotere media-accounts van Nederland. Het totale budget is onbekend.

Volgens goed ingevoerde bronnen zijn er nog drie of vier bureaus over in de laatste ronde van de mediapitch. Het zou gaan om de GroupM-bureaus Mindshare en MEC. Verder worden Initiative en Starcom genoemd. 

Achmea heeft het account nu ondergebracht bij OMD Nederland. Het is één van de grotere klanten van OMD en de samenwerking loopt inmiddels al elf jaar. OMD deed wel mee aan de competitie om het account te verdedigen, maar is dus voor de finaleronde afgevallen.

Nieuwe mediamanager
De nieuwe mediamanager Ursula Hulsmeijers - in mei begonnen bij Achmea - zei  dat het verzekeringsconcern een pitch begon voor de mediabelangen van alle merken. De creatieve accounts blijven buiten schot. 

Onduidelijk is nog wanneer Achmea zijn definitieve keuze maakt.

Betrokken partijen willen niet reageren, omdat er een geheimhoudingsplicht is. 

Grote mediapitches
Dat een van de grotere adverteerders van Nederland zich heroriënteert, past in een internationale trend die in 2014 op gang kwam en vorig jaar op grote schaal werd doorgezet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in