Oplage dagbladen daalde bijna 5 procent in 2014

NRC Media leverde de cijfers te laat af bij het oplage-instituut HOI.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De totaal betaalde gerichte printoplage zou procentueel nog meer kunnen dalen als we de NRC-cijfers meetellen. Dat zou de grootste daling sinds het begin van deze eeuw betekenen. In 2013 werden nog 1.287.211 betaalde landelijke dagbladen bezorgd, vorig jaar waren dat er 1.224.298 (exclusief NRC en nrc.next),. 

Geen enkel landelijke dagblad wist de oplage te laten groeien in 2014. 


Digitaal
Beter gaat het met de digitale oplages van de landelijke titels. Met name De Telegraaf heeft grote sprongen gemaakt in 2014. De Volkskrant heeft de hoogste digitale oplage. 
 

Gratis dagblad
In 2014 verdween Spits, dat opging in Metro. Daardoor daalde de oplage van gratis dagbladen met 4,1 procent. Metro had wel een hogere oplage dan het jaar ervoor: 387.404 naar 388.002.

Laatste HOI-meting oude vorm
Het was de laatste keer dat HOI-cijfers op deze manier gemeten worden. Vanaf nu gaat .

Bron: HOI, Instituut voor Media Auditing.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie