Oprichter WeTransfer lanceert b2b-marktplaats WeMarket

WeMarket wil een einde maken aan een ouderwetse manier van handelen.

WeMarket is naar eigen zeggen de eerste business-to-business marktplaats, waar kopers en leveranciers kunnen handelen met zakenpartners in de hele wereld in een persoonlijke, veilige en transparante online omgeving. 

De dienst is in 2013 geïnitieerd door de oprichter van WeTransfer, Bas Beerens, en bestaat momenteel uit een team van 20 mensen.

De bèta-fase ging in de zomer van 2015 van start. Producten variëren van wijn tot consumentenelektronica en van geraffineerde olie tot fashion.

Op dit moment bevat de marktplaats producten van merken als Nike, Samsung, Castrol, Riverdale Mills Corporation, Volkswagen en Dom Perignon.

Einde maken aan status quo

Patrick Steenkist, ceo van WeMarket: ‘Kleine en grote bedrijven hebben er genoeg van om biljoenen euro’s mis te lopen door handelsmogelijkheden die op dit moment verscholen zijn in een ondoorzichtige en ouderwetse manier van handelen, WeMarket belooft een eind te maken aan deze status quo, door internationale handel mogelijk te maken voor een verscheidenheid aan bedrijven; van kleine tot grote merken, retailers, distributeurs en veel meer.’

Betrouwbaarheidsrating

De marktplaats wil bedrijven de mogelijkheid geven om betrouwbare relaties op te bouwen via WeMarket Karma, een betrouwbaarheidsrating, die gebruik maakt van statistieken die bestaan uit kredietwaardigheidsscores, bedrijfsprofielen en gebruikersbeoordelingen.

WeMarket Karma meet impact en handelsgedrag van de kopers en leveranciers, zoals tijdige levering en betaling.

WeMarket Insights biedt een gepersonaliseerd dashboard dat realtime updates geeft over vraag of aanbod van producten.

Freemium-model

WeMarket werkt met een freemium-model. In de toekomst zullen betaalde premium opties worden toegevoegd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie