Overslaan en naar de inhoud gaan

Partij voor de Dieren heeft een interactief verkiezingsprogramma

Hack the Planet maakte de website
Miniatuurvoorbeeld

Verkiezingsprogramma’s doornemen is geen pretje. Daarom komt de Partij voor de Dieren met een interactief verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart. Marianne Thieme loodst je via een audiotour door alle partijpunten heen.

Hack the Planet

De website is gemaakt door het team van Hack the Planet, een intiatief van bureaus Q42 en Fabrique. Het team bestaat uit Tim van Deursen (Q42), Anton Vanhoucke (Fabrique) en Floris van der Breggen. Zij combineren creativiteit en digitale techniek om maatschappelijke problemen op te lossen. Eerder hielden  en gebruikten ze

Gigantische plaat

Via het laatste project ontmoetten zij Laurens de Groot, die zich niet alleen inzet tegen stropers, maar ook persvoorlichter is bij de Partij voor de Dieren. Samen bedachten ze een manier om het verkiezingsprogramma beter weer te geven: op één gigantische plaat.

Micrio

Daarvoor gebruikten ze Micrio, een software-techniek ontwikkeld door Q42. Die maakt het mogelijk om foto’s van een extreem hoge resolutie (gigabytes-groot) op je desktop of smartphone te bekijken. De afbeeldingen kun je met de techniek aankleden, met bijvoorbeeld audio- en beeldelementen. Zo wordt het een dynamische ervaring.

De techniek is eerder ingezet voor een project met NTR en bij ESA voor het bekijken van grote (20GB) foto’s uit de ruimte. Het programma ontving de Gouden European Design Award, de Lovie Award en de DIA Award.

Meer weten? Hack the Planet schreef over het project.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in