Premium

Pijke Oostra en Robbie Verdoes richten communicatiebureau Volt op

De belofte van het bureau luidt: 'Volt bedenkt communicatieconcepten die sterk leunen op nieuwswaarde.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin dit jaar richtten Pijke Oostra en Robbie Verdoes op. Het bureau stelt zich ten doel om de combinatie te maken tussen nieuwswaarde en creatief hoogwaardig werk. &;We bedenken communicatieconcepten die sterk leunen op nieuwswaarde, zowel stand alone activaties, als geïntegreerd campagnewerk op basis van een solide strategie.&;

Oostra en Verdoes werkten in het verleden allebei bij FHV BBDO, maar daar kennen ze elkaar niet van. Oostra werkte als communicatie- en PR-strateeg zowel aan klant- als bureauzijde bij onder andere Philips, Electrolux, FHV BBDO en als freelancer. Verdoes deed zijn creatieve ervaring op bij onder andere Wunderman, FHV BBDO/Proximity, Qi en Kumpany.

Adformatie vroeg het tweetal: in welk gat springen jullie met de oprichting van Volt?
&;We weten, onder andere ook uit ervaring aan klantzijde, dat er kansen liggen op het gebied van concepten die leunen op nieuwswaarde. Uit veel PR campagnes spreekt gevoel voor nieuwswaarde, maar mist er wat om het te vertalen naar geïntegreerde campagne-ideeën en kwalitatief hoogwaardige content. Of juist andersom: campagnes hebben sterke focus op creatie, maar er is geen sterk PR fundament. Wij combineren het en denken daarmee waarde toe te voegen aan het speelveld van PR en reclame. Een onderdeel van die aanpak is ook dat we onze concepten en content altijd meteen doorvertalen in een mediastrategie, met als doel – de zo vaak gezochte - earned media waarde te verhogen.&;

Wat is jullie werkwijze?
&;We zien nog te vaak dat campagnes een disbalans hebben; veel zenden, weinig laten vertellen. We geloven dat echt geïntegreerde communicatie, dus mét een hoge PR waarde, een belangrijk verschil maakt bij de huidige consument. Een bekende retoriek, maar niet vaak goed uitgevoerd of daadwerkelijk ondersteund met budget. Dat is zonde, want hiermee laat je mogelijkheden onbenut en daarmee ook het behalen van doelstellingen. Hier springen wij op in, daarmee bieden we extra waarde voor organisaties, merken en producten van toegevoegde waarde. Het ontwikkelen van communicatieconcepten voor (geïntegreerde) campagnes - strategie, creatie en activatie - doen we zelf. Net als het vervaardigen van persberichten en het opzetten van een PR event.&;

Over Volt
Volt werkt voor Eneco, onder andere op de slimme thermostaat Toon®, en haar partnership met NS. Binnenkort hoopt Volt ook te starten met werk voor een paar nieuwe klanten, de gesprekken zijn gaande. Volt werkt nauw samen met het internationale PR netwerk van Weber Shandwick, de bureaus trekken onder andere samen op in pitches. Het bureau houdt kantoor in het nieuwe pand van WeWork aan de Weteringschans.

 

 

 

 

 


 

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie